To Audi A4, το διαχρονικό best seller της γερμανικής εταιρείας μιας και μαζί με τον προκάτοχό του, το 80, υπάρχει εδώ και 39 ολόκληρα χρόνια, 8 γενιές και 10 εκατομμύρια μονάδες, ανανεώνεται, προκειμένου να αντιμετωπίσει και τον όλο και πιο έντονο ανταγωνισμό στη μεσαία κατηγορία κύρους.
Τo face lift αφορά όλες τις εκδόσεις αμαξώματός του, δηλαδή τα σεντάν, Avant (στέισον), Allroad και S4, ενώ ο κοινός παρανομαστής είναι η υιοθέτηση πιο τονισμένων οριζόντιων γραμμών μπροστά. Έτσι η χαρακτηριστική μάσκα, που είναι το σήμα κατατεθέν των Audi τα τελευταία χρόνια, έχει πλέον πιο έντονες γωνίες στο πάνω μέρος της, ενώ συνδυάζεται τόσο με καινούργιους προβολείς όσο και με νέο προφυλακτήρα προκειμένου να ολοκληρωθεί η ανανέωση του εμπρός μέρους. Ως σύνολο η εικόνα είναι εμφανώς πιο σύγχρονη, ενώ το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν την αισθητική των προβολέων και ο προφυλακτήρας έχει επίσης τροποποιηθεί.
Οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί ελαφρώς (λόγω της αλλαγής στους προφυλακτήρες) με αποτέλεσμα το μήκος του σεντάν να φτάνει τα 4,70 μέτρα ακριβώς, ενώ οι χώροι στο εσωτερικό φυσικά και δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (από 480 έως 1.430 λίτρα ο χώρος αποσκευών του τετράθυρου Α4). Από κει και πέρα έχουν γίνει κάποιες αισθητικής φύσης βελτιώσεις στο διάκοσμο, υπάρχουν περισσότερες επιλογές στα τιμόνια καθώς και η τελευταία πιο απλοποιημένη στη χρήση γενιά του MMI, με 4 αντί για 8 πλήκτρα επιλογής.
Εξίσου σημαντικές είναι οι αλλαγές και κάτω από το καπό του ανανεωμένου Audi A4, μιας και όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες του έχουν γίνει πιο οικονομικοί κατά τουλάχιστον 11%. Το ποσοστό αυτό φτάνει μάλιστα το 19% για το πιο δημοφιλές σύνολο της ελληνικής αγοράς, τον 1.8 TFSI, ο οποίος σε αυτήν εδώ την τελευταία εκδοχή του έχει άμεσο ψεκασμό, εξελιγμένο έλεγχο βαλβίδων και θερμικό μάνατζμεντ, πολλαπλή εισαγωγής ενσωματωμένη δομικά με την κυλινδροκεφαλή, άλλο turbo και σύστημα ψεκασμού, καθώς και μειωμένες εσωτερικές τριβές. Η απόδοσή του φτάνει τους 170 ίππους και τα 320 Nm ροπής, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 5,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και η αντίστοιχη εκπομπή CO2 134 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
O καινούργιος 1.8 TFSI συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με ένα 7άρι S-Tronic (διπλού συμπλέκτη), κάτι που ισχύει και για τα άλλα σύνολα της γκάμας. Στη βάση της εξακολουθεί να βρίσκεται η έκδοση των 120 ίππων του 1.8 TFSI, ενδιάμεσα υπάρχει ο 2.0 TFSI των 211 ίππων (ο μόνος βενζίνης διαθέσιμος για το A4 Allroad) και στην κορυφή ο V6 των 3,0 λίτρων που εδώ αποδίδει 277 ίππους (333 στο S4) και συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα μετάδοσης quattro.
Η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη και για όλους τους άλλους κινητήρες εκτός από τους βασικούς βενζίνης και πετρελαίου, ενώ στις προσθιοκίνητες εκδόσεις είναι πλέον στάνταρ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό.
Κάποιες αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση –στα σημεία στήριξης της πίσω και στα αμορτισέρ- φυσικά εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του drive select με τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (comfort, auto, dynamic, efficiency) στη βασική του διαμόρφωση, ενώ έχουν εμπλουτιστεί τα συστήματα ασφαλείας με βάση τα τελευταία δεδομένα στην κατηγορία. Το τελευταίο ισχύει και για τα συστήματα infotainment.
{gallery}photos/26/news/AUDI-A4-FL{/gallery}