Το καινούργιο Ford Ranger είναι το πρώτο pick up παγκοσμίως που κατακτά τη ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές του EuroNCAP, επιτυγχάνοντας μάλιστα μια βαθμολογία (89%) η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Για να επιτευχθεί αυτή η διάκριση η Ford εξόπλισε το νέο της ημιφορτηγό, που θα κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη, τη Νότιο Αφρική και την Αργεντινή με συνολικά 7 αερόσακους για τις εκδόσεις Double Cab και Space Cab, καθώς και με ESP. Παράλληλα το ολοκαίνουργιο πλαίσιο τύπου σκάλας έχει τέτοια δομή που εξασφαλίζει ακέραιο το διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα των επιβατών.
Παράλληλα το νέο αυτό πλαίσιο έχει να επιδείξει και διπλάσια στρεπτική ακαμψία σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, γεγονός που πέρα από την ασφάλεια κολακεύει και την οδική συμπεριφορά (μαζί με τις νέες αναρτήσεις μπροστά και πίσω) και τον πολιτισμένο χαρακτήρα.
Αν όλα αυτά μέχρι στιγμής σας παραπέμπουν άμεσα σε συμβατικό επιβατικό δεν κάνετε λάθος, μιας και αυτός ήταν κατά βάση ο στόχος των ανθρώπων της Ford: να εξασφαλίσουν στους χρήστες του πικάπ τους πέρα από πρακτικότητα και άνεση. Το τελευταίο γίνεται εμφανές και από τη σχεδίαση του εσωτερικού που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με ένα SUV, αλλά και από το επίπεδο θορύβου που είναι μειωμένο κατά 22% σε σχέση με το παρελθόν.
Το τελευταίο οφείλεται φυσικά και στην προσοχή που δόθηκε στην αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας το πολύ καλό για την κατηγορία 0,40), κάτι που βέβαια έχει θετική επίπτωση και στην κατανάλωση, ειδικά στα ταξίδια στις εθνικές οδούς με μεγάλες ταχύτητες.
Το νέο Ranger πάντως μπορεί άνετα να ανταπτύξει μεγάλες ταχύτητες, όπως μπορεί και να σύρει ακόμα και ρετρό ατμομηχανή βάρους πολλών τόνων (το εγχείρημα έγινε με επιτυχία στην Αυστραλία), μιας και οι νέοι κινητήρες του είναι και δυνατοί και ελαστικοί και πληρούν τις προδιαγραφές Euro V.
Το βασικό σύνολο είναι ένα τετρακύλινδρος Duratorq 2.2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 375 Nm ροπής και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για το μεγάλο σύνολο της γκάμας, τον πεντακύλινδρο 3.2 που αποδίδει 200 ίππους και 470 Nm ροπής από τις 1.700 έως τις 3.500 σ.α.λ., ενώ και οι δύο είναι ιδιαίτερα σύγχρονοι με σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης και ιδιαίτερα καλή οικονομία καυσίμου.
{gallery}photos/26/news/RANGER-5STARS{/gallery}