Το καινούργιο Suzuki Swift μπορεί να κυκλοφορεί εδώ και κάποιους μήνες στους ελληνικούς δρόμους, αλλά αν δεν το έχετε συνειδητοποιήσει μάλλον δεν είστε οι μόνοι. Κι αυτό γιατί η νέα του γενιά μοιάζει πολύ στην προηγούμενη, παρόλο που αυτό ισχύει ουσιαστικά μόνο για το γενικό –και επιτυχημένο- σχήμα του αμαξώματος που έχει στυλ και είναι απόλυτα σύγχρονο.
Στα σημεία υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές, όχι μόνο αισθητικές –προσέξτε τους μεγάλους προβολείς που συνεχίζουν αρκετά μέσα στα φτερά, αλλά και το μέγεθος των πίσω φωτιστικών- αλλά και ουσιαστικές, μιας και το μήκος του έχει φτάσει τα 3,85 μέτρα (έναντι 3,76 του προκατόχου του). Αυτό στην πράξη σημαίνει πως το Swift δεν έχει χάσει διόλου από την ευελιξία του μέσα στην πόλη (σε αυτό βοηθά και η μικρή ακρίνα στροφής του), ενώ έχει κερδίσει –χάρη και στην αύξηση του μεταξονίου του κατά 50 χιλιοστά- σε χώρους. Κυρίως για όσους κάθονται πίσω, ενώ το πορτμπαγκάζ του ναι είναι πιο μεγάλο σε σχέση με το παρελθόν (211 λίτρα), αλλά εξακολουθεί να είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας των υπερ-μίνι.
Το τελευταίο θα σας απασχολήσει όμως μόνο σε περίπτωση μεγάλου ταξιδιού με αρκετές αποσκευές, γιατί στην καθημερινή χρήση δεν τίθεται θέμα. Σε αυτή την περίπτωση θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο η ευκολία εισόδου- εξόδου χάρη και στις μεγάλες πόρτες, οι αρκετοί χώροι για μικρο- αντικείμενα στο εσωτερικό, καθώς και η καλή ορατότητα από τη θέση του οδηγού –παρόλο που η φαρδιά πίσω κολώνα δημιουργεί κάποιο θέμα όταν βγαίνει λοξά σε κεντρικό δρόμο.
Κατά τα άλλα ο διάκοσμος είναι μοντέρνος -θα ήταν πιο νεανικός αν είχε και λίγο παραπάνω χρώμα- η ποιότητα κατασκευής είναι απόλυτα ικανοποιητική, η εργονομία χωρίς προβλήματα και ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης GL μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ουσιαστικός. Κι αυτό γιατί έχει στάνταρ ΕSP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ESP κ.λπ. Αν θέλετε επιπλέον στοιχεία πολυτέλειας και άνεσης υπάρχει και η (πιο ακριβή) έκδοση GLX της δοκιμής μας, με σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless entry), cruise control και αυτόματο κλιματισμό.
Όλα αυτά επηρεάζουν βέβαια την τιμή αγοράς, αλλά από την άλλη ο κινητήρας είναι ένας, ανεξαρτήτως έκδοσης. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο τετρακύλινδρο 1.242 κυβικών, ο οποίος είναι δυνατός –94 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.- αρκετά ελαστικός -118 Nm στις 4.800 σ.α.λ.- και κυρίως οικονομικός. Τόσο που μια μέση κατανάλωση των 6 και κάτι λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη κάθε άλλο παρά σπάνιο φαινόμενο είναι. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα start stop που διέθετε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές το βασικό επακόλουθο της ύπαρξης συστήματος start stop δεν είναι η οικονομία καυσίμου –η οποία υπάρχει μεν αλλά μην φανταστείτε ότι είναι ιδιαίτερα μεγάλη δε- αλλά η ησυχία που επικρατεί στα φανάρια ή στα μποτιλιαρίσματα. Η λειτουργία του πάντως είναι πολύ καλή, χωρίς προβλήματα και κομπιάσματα.
Γενικά και ο καινούργιος 1.2 της Suzuki είναι πολύ καλός, με αρμονικά χαρακτηριστικά απόδοσης, με ομαλή λειτουργία και ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος. Καλή είναι και η συνεργασία του με το 5άρι κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα, ενώ οι επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 12,3”, τελική 165) δεν εντυπωσιάζουν μεν αλλά είναι ικανοποιητικές.
Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του την κατανάλωση και το γεγονός ότι το Swift δεν θα το πάρεις για να κυνηγήσεις τα δικά σου ή τα δικά του όρια –γι αυτό το σκοπό άλλωστε προστέθηκε στη γκάμα η έκδοση Sport. Η συμπεριφορά του στο δρόμο έχει και κάποια σπορτίφ ψήγματα, τα περιθώρια πρόσφυσής του είναι ικανοποιητικά, οι αντιδράσεις του ομαλές και το επίπεδο άνεσης καλό κι αυτό είναι που τελικά μετράει για ένα σούπερ- μίνι τη σήμερον ημέρα. Μαζί με την οικονομία τόσο σε καύσιμο, όσο και στα λειτουργικά έξοδα (τέλη κυκλοφορίας 93 €), που εδώ είναι δεδομένη.
Ενδιαφέρουσες είναι και οι τιμές του Suzuki Swift, μιας και η 5θυρη έκδοση GL –το 3θυρο είναι πιο σπορτίφ οπτικά, αλλά το 5θυρο παρασάγγας πιο πρακτικό– ξεκινά από τις 10.630 € με απόσυρση (12.590 χωρίς). Η κορυφαία GLX με τον πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό ξεκινά από τις 12.740 € (με απόσυρση, χωρίς 14.700), ενώ η πιο πρόσφατη εκδοχή με start stop της δοκιμής μας κοστίζει αντίστοιχα από 13.240 € (15.200). Το σύστημα start stop συνδυάζεται αποκλειστικά με το επίπεδο εξοπλισμού GLX, κάτι που ισχύει και για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο (από 13.740 και 15.700 € αντίστοιχα).
SUZUKI SWIFT 1.2 |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): |
3.850×1.695×1.510 χιλ. |
Μεταξόνιο: |
2.430 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: |
211 λίτρα |
Βάρος: |
945 κιλά |
Κινητήρας: |
1.242 κ.εκ., 4 κύλινδροι |
Ισχύς: |
94 PS/ 6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: |
118 Nm/ 4.800 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: |
12,3”, 165 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: |
6,2 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: |
116 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: |
93 € |
Τιμή: |
από 12.590 € από 10.630 € με απόσυρση |
φωτογραφίες: carzine.gr
{gallery}photos/26/test/SUZUKI-SWIFT-12{/gallery}
ΓΙΑΝΝΗΣ.
21/11/2018 στις 20:38
Πολύ χαμηλό, τα πλαστικά του μέρη πολύ ευαίσθητα.Σχετικά φθηνά τα αναταλλακτικά του.