Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΦΤΗΝΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Τα υβριδικά συστήματα δείχνουν να είναι μια αποτελεσματική λύση για τη μείωση της κατανάλωσης και τον περιορισμό των ρύπων έχουν όμως ένα μεγάλο μειονέκτημα: είναι ακριβά και μοιραία επηρεάζουν και την τελική τιμή των υβριδικών μοντέλων. Προκειμένου λοιπόν να ξεπεράσουν αυτό το θέμα οι μηχανικοί της Bosch εξελίσσουν ένα σαφώς πιο φτηνό σύστημα υβριδικής υποβοήθησης, που είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ ενός συστήματος start stop και ενός φουλ υβριδικού και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες προορίζεται για χρήση μέχρι και τη μεσαία κατηγορία. Αυτήν την περίοδο πάντως δοκιμάζεται σε ένα VW Passat.

Το σύστημα της Bosch ονομάζεται επίσημα Boost Recuparation System και αποτελείται από μια γεννήτρια, για τη λειτουργία της οποίας το ηλεκτρικό κύκλωμα των 12V του αυτοκινήτου ανορθώνεται στα 48V, αλλά δεν καταργείται. Με τον τρόπο αυτό τετραπλασιάζεται η απόδοσή της, με αποτέλεσμα να προσφέρεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης επιπλέον ισχύς 10 kW και ροπή μέχρι και 150 Nm, ενώ ως πηγή ενέργειας λειτουργεί μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 0,25 kWh. Έτσι μπορεί να μην είναι εφικτή μια καθαρά ηλεκτρική κίνηση, όμως το κόστος θα ανέβαινε πολύ εάν η μπαταρία ήταν πιο μεγάλη.

Το σύστημα της Bosch εκμεταλλεύεται την ενέργεια από την πέδηση, ενώ από εκεί και πέρα τα πλεονεκτήματά του είναι η ενίσχυση της συνολικής ροπής, η απρόσκοπτη λειτουργία του start stop, καθώς και η δυνατότητα να αποκόπτεται ο κινητήρας από τη μετάδοση και το αυτοκίνητο να ρολάρει με μηδενική κατανάλωση καυσίμου για όσο αυτό είναι εφικτό.

Η μείωση της κατανάλωσης που θα προσφέρει θα είναι της τάξης του 15%, με επίδραση φυσικά και στις εκπομπές ρύπων, ενώ αν συνδυαστεί με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη (e-clutch), που επίσης εξελίσσει αυτήν την περίοδο η γερμανική εταιρεία –η χρήση του θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στο μποτιλιάρισμα, όπου για αλλαγές μέχρι και τη 2α ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να παρά συμπλέκτη- θα φτάνει το 25%.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin