Τέλος τα κυβικά εκατοστά για τη διαμόρφωση της φορολογικής επιβάρυνσης στην εισαγωγή καινούργιων αυτοκινήτων. Πλέον ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την τιμή λιανικής αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης αναφορικά με την τιμή λιανικής είναι:
- 4% για αυτοκίνητο ως 14.000 ευρώ
- 8% για αυτοκίνητο από 14.001 ως 17.000 ευρώ
- 16% για αυτοκίνητο από 17.001 ως 20.000 ευρώ
- 24% για αυτοκίνητο από 20.001 ως 25.000 ευρώ
- 32% για αυτοκίνητα από 25.001 και άνω
Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης με βάση τους ρύπους είναι:
- Μείωση 5% για εκπομπές CO2 ως 100 γρ.
- Καμία αλλαγή για εκπομπές από 101 ως 120 γρ CO2
- Προσαύξηση 10% για εκπομπές CO2 από 121 ως 140 γρ.
- Προσαύξηση 20% για εκπομπές CO2 απο 141 ως 160 γρ.
- Προσαύξηση 30% για εκπομπές CO2 από 161 ως 180 γρ.
- Προσαύξηση 40% για εκπομπές CO2 από 181 ως 200 γρ.
- Προσαύξηση 60% για εκπομπές CO2 από 201 ως 250 γρ.
Στην πράξη και με μια πρώτη προσέγγιση τα παραπάνω σημαίνουν πως θα αυξηθούν οι τιμές των αυτοκινήτων με λιανική τιμή που θα ξεπερνά τις 14.000 ευρώ, ενώ βέβαια όσο πιο ακριβά τόσο μεγαλύτερη η επιβάρυνσή τους. Και επειδή η τιμή έχει σχέση και με το μέγεθος του αμαξώματος αλλά και τους ρύπους η αύξηση θα είναι πιο μεγάλη εξαιτίας των επιπρόσθετων επιβαρύνσεων.
Εμείς απλά υπενθυμίζουμε πως κατά την πάγια τακτική των εισαγωγέων θα υπάρχουν αυτοκίνητα, περιορισμένος αριθμός και μετά την 30η Μαίου που θα υπόκεινται στο προηγούμενο καθεστώς της απόσυρσης, μιας και θα έχουν εκτελωνιστεί με αυτό.
Γιάννης Σκουφής