Σύνδεση

Featured

QOROS: ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ

Το Qoros 3 πέτυχε να είναι το πρώτο κινέζικο αυτοκίνητο που κατόρθωσε να κατακτήσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP κι αυτό ήταν σαφώς ένα βασικό στοιχείο στον προγραμματισμό της νεοσύστατης εταιρείας. Κι αυτό γιατί η Qoros τοποθετείται στην εσωτερική της αγορά ως μια διεθνής εταιρεία, οπότε τα 5 αστέρια αποτελούν κατά κάποιον τρόπο την απόδειξη, ενώ παράλληλα θέλει να πείσει πως δεν υπολείπεται (σχεδόν) σε τίποτα από τους καταξιωμένους παγκοσμίως κατασκευαστές. Ποντάροντας με τον τρόπο αυτό στο σωβινισμό των Κινέζων που σαφώς θα προτιμούσαν ένα ντόπιο κατασκευαστή αρκεί να μην πρέπει να κάνουν εκπτώσεις.

Συνολικά πάντως το κόνσεπτ Qoros δείχνει σωστά και έξυπνα στημένο: υπάρχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια, τα οποία παρέχει κατά κύριο λόγο ο ένας εταίρος η ισραηλινή εταιρεία Israel Corporation, που μέχρι στιγμής έχει επενδύσει τουλάχιστον 500 εκατομμύρια δολάρια. Υπάρχουν οι πολύ καλές σχέσεις με το ΚΚΚ (Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας) και την κυβέρνηση, κάτι πάντα απαραίτητο στις αναπτυσσόμενες χώρες, που εξασφαλίζει ο άλλος εταίρος, η κινέζικη Chery Automobile. Kαι τρίτον η Qoros χρησιμοποιεί στελέχη και επαγγελματίες σε όλους τους τομείς που έχουν εμπειρία από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μάλιστα οι άνθρωποι αυτοί είχαν τη δυνατότητα, που είναι εξαιρετικά σπάνια, να ξεκινήσουν τη δουλειά τους από σχεδόν λευκό χαρτί και με βάση τα πιο σύγχρονα δεδομένα. Έτσι π.χ. το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται το μήκους 4,70 μέτρων Q3 είναι κατά κάποια έννοια μεταβλητό, μιας και υπάρχουν αρκετές επιλογές για το μεταξόνιο, το μήκος των προβόλων, το μέγεθος των τροχών αλλά και τη θέση οδήγησης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μεταξόνιο φτάνει τα 2,70 μέτρα και εξασφαλίζει τουλάχιστον ικανοποιητικούς χώρους στο εσωτερικό, ενώ με την επιλογή ενός κλασικού αμαξώματος τριών όγκων η εταιρεία μπαίνει κατευθείαν στα βαθιά, μιας κι αυτή είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία της κινεζικής αγοράς. Μάλιστα για να ενδυναμώσει τη θέση της η επιλογή ήταν απλές, καθαρές γραμμές που δίνουν έμφαση στην πρακτική διάσταση και την ευκολία στην καθημερινή χρήση. Οι κακές γλώσσες πάντως κάνουν λόγο για αντιγραφή της χαρακτηριστικής πίσω κολώνας των BMW από τους κινέζους, οι οποίοι ναι μεν δεν το επιβεβαιώνουν αλλά λένε όλο νόημα πως «οι καλές ιδέες δεν είναι κακό να επαναλαμβάνονται».

Η BMW πάντως μικρή σχέση έχει, σε ότι αφορά τη λογική και τη φιλοσοφία της με την Qoros. Αν πρέπει να κάνει κανείς κάποιον παραλληλισμό ή να βρει μια καταξιωμένη εταιρεία την οποία ενδεχόμενα οι Κινέζοι να έχουν ως πρότυπο τότε αυτή θα πρέπει μάλλον να είναι η Skoda. Όχι μόνο γιατί το σουλούπι του Qoros μοιάζει με το Octavia και έχει σχεδόν αντίστοιχα οικογενειακά χαρακτηριστικά αλλά και γιατί σύντομα η γκάμα του θα συμπληρωθεί τόσο από ένα hatchback όσο και από ένα SUV, ενώ μελλοντικές επεκτάσεις στις γειτνιάζουσες με την μικρό- μεσαία κατηγορίες κάθε άλλο παρά πρέπει να αποκλειστούν.

Η γκάμα των κινητήρων της Qoros περιλαμβάνει προς το παρόν έναν τετρακύλινδρο 1.600 κυβικών σε δύο εκδοχές, ατμοσφαιρική με 120 ίππους και turbo με 156, που συνδυάζονται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια 6 σχέσεων. Τα οποία έχουν εξελιχθεί μαζί με την Getrag κι αυτό είναι ένα ακόμα μυστικό της Qoros: συνεργάζεται με καταξιωμένους προμηθευτές.

Το εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη Chanshu (100 χιλιόμετρα από τη Σαγκάη) έχει αυτή στιγμή δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως, η οποία πολύ εύκολα μπορεί να ανέβει στις 350.000, ενώ σε ότι αφορά την παρουσία της στην Ευρώπη –η Κίνα παραμένει ο πρώτος στόχος- η αγορά που θα αποτελέσει πρόκριμα και τεστ είναι αυτή της Σλοβακίας.

Στη Σλοβακία λοιπόν, όπου τα σεντάν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, το Qoros 3 θα είναι διαθέσιμο με τον 1.600 turbo των 156 ίππων και με φουλ επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγάλη οθόνη αφής με το σύστημα Qloud από το οποίο ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του infotainment με την αφή ή με απλές κινήσεις των δακτύλων, προς 20.950 ευρώ. Τα αποτελέσματα του εγχειρήματος Qoros πάντως τα περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin