Σύνδεση

KTM

BOSCH: ESP ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ

Από το 2016 και σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε. όλες οι μοτοσικλέτες με κινητήρα μεγαλύτερο των 125 κυβικών θα πρέπει να διαθέτουν ABS, ενώ οι μικρότερες θα πρέπει να εξοπλίζονται είτε με ABS είτε με συνδυασμένο σύστημα πέδησης, στο οποίο θα υπάρχει μηχανική σύνδεση προκειμένου να φρενάρουν και οι δύο τροχοί μαζί.

Μία από τις πρώτες εφαρμογές ABS σε μοτοσυκλέτα καταγράφεται το 1988, περίπου 10 χρόνια μετά το πρώτο αυτοκίνητο με ABS, σε μια BMW, ενώ το 1992 η Honda είναι η πρώτη ιαπωνική εταιρία που εξοπλίζει με ABS μοτοσικλέτα της. Δύο χρόνια αργότερα, το 1994, μοτοσικλέτες Suzuki της ιαπωνικής αστυνομίας διέθεταν ABS της Bosch, ενώ το 2006 η Continental σε συνεργασία με τη BMW παρουσίασε τη δική της εκδοχή, με ένα σύστημα μικρού όγκου και βάρους μόλις 2,3 κιλών. Γεγονός που σήμαινε τεράστια πρόοδο από τα περίπου 11 κιλά που ζύγιζε το ABS της 1ης γενιάς, ενώ γενικά η δυσκολία στην εξέλιξη του ABS για μοτοσικλέτες είναι ιδιαίτερα μεγάλη για έναν πολύ απλό λόγο: ο αναβάτης μπορεί να επιβραδύνει τον εμπρός ή τον πίσω τροχό ανεξάρτητα, κάτι που δεν ισχύει στο αυτοκίνητο.

Η πρόοδος βέβαια συνεχίζεται κι έτσι από το 2014 η Bosch θα διαθέτει μονοκάναλο ABS που ζυγίζει μόλις 0,7 κιλά, για χρήση σε φτηνές μοτοσυκλέτες με υδραυλικά φρένα, με αποτέλεσμα στο άμεσο μέλλον να βλέπουμε όλα και πιο πολλά δίκυκλα με ABS. Από κει και πέρα το επόμενο στάδιο είναι αυτό που διαθέτει ήδη η KTM 1190 Adventure, που είναι το πρώτο με ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που ονομάζεται MSC ή Motorcycle Stability Control. Όπως και στο αυτοκίνητο σε κάθε τροχό υπάρχει από ένας αισθητήρας που μετρά την περιστροφική ταχύτητα, ενώ ένας άλλος μεταφέρει 100 φορές το δευτερόλεπτο δεδομένα για τη δυναμική ευστάθεια και τη γωνία της μοτοσικλέτας. Στην περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και ενώ αρχίζει ο τροχός να μπλοκάρει η μονάδα του ABS δίνει εντολή να μειωθεί η πίεση του συστήματος πέδησης, ενώ την αυξάνει εκ νέου μετά από ένα δευτερόλεπτο κ.ο.κ. μέχρι να υπάρξει αποτελεσματική επιβράδυνση. Πάντως εδώ θα πρέπει να πούμε πως τα ABS και MSC είναι πέρα από κάθε αμφιβολία συστήματα που βελτιώνουν την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, οι οποίοι όμως θα πρέπει να έχουν υπόψη πως οι νόμοι της φυσικής ισχύουν πολύ περισσότερο στα δίκυκλα από κάθε άλλο επίγειο όχημα.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin