Σύνδεση

MINI

COUNTRYMAN ΚΑΙ URBAN CRUISER

countryman-urban-1

Η κατηγορία Β, αυτή των υπερ μίνι δηλαδή ή πιο απλά των αυτοκινήτων με μήκος πάνω κάτω στα 4 μέτρα φαίνεται ότι διαθέτει ακόμα μεγάλο δυναμικό εξέλιξης και ανάπτυξης. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι κατασκευαστές προσπαθούν να ενδυναμώσουν τη θέση τους και να αυξήσουν το μερίδιό τους με νέες παραλλαγές αμαξωμάτων καθώς και με πιο upper class προτάσεις.

Στην πρώτη περίπτωση εμπίπτει η Μini, που πλέον, μετά την προσθήκη του Countryman διαθέτει ίσως την πιο πλήρη γκάμα στη συγκεκριμένη κλάση, ενώ στη δεύτερη η Toyota. Η οποία παραδοσιακά έχει έντονη παρουσία στα υπερ-μίνι, ενώ με το Urban Cruiser διαθέτει πλέον και έναν εκπρόσωπο με ακόμα πιο αναβαθμισμένο image.

Κάπου εδώ ξεκινούν τα κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο μοντέλων, μιας και τα δύο διαθέτουν SUV χαρακτηριστικά, προσπαθούν να συνδυάσουν το μήκος γύρω στα 4 μέτρα (λίγο κάτω από το συγκεκριμένο όριο το Toyota, λίγο πάνω το Mini) με άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ οι βασικές τους εκδόσεις βενζίνης είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες και έχουν ισχύ που κυμαίνεται γύρω  στους 100 ίππους. Από 1.300 και κάτι κυβικά στο Urban Cruiser, από 1,6 λίτρα στο Countryman One, ενώ και τα δύο διαθέτουν τόσο σύστημα start stop όσο και άλλα μέτρα για εξοικονόμηση καυσίμου και μειωμένους ρύπους.

Από κει και πέρα όμως αρχίζουν μοιραία οι διαφοροποιήσεις, που πηγάζουν κυρίως από τη διαφορετική φιλοσοφία και προσέγγιση κάθε μάρκας. Στο Countryman η Mini είχε τη βάση, τόσο τη σχεδιαστική όσο και του lifestyle και απλά την επέκτεινε σε μια νέα κατηγορία. Μάλιστα το έκανε με τρόπο ιδιαίτερα καλό, μιας και το SUV της και θυμίζει άμεσα τα άλλα Mini και ταυτόχρονα διαφοροποιείται από αυτά. Και αισθητικά χάρη π.χ. στους μη στρογγυλούς προβολείς και στην εξαγωνική του μάσκα, αλλά και λειτουργικά λόγω της αυξημένης π.χ. απόστασης από το έδαφος. Στο εσωτερικό ο διάκοσμος ακολουθεί το γνωστό και επιτυχημένο layout με το τεράστιο ταχύμετρο– πολυόργανο στο κέντρο της κονσόλας και το επίσης μεγάλο στροφόμετρο στην κλασική θέση πίσω από το τιμόνι. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η ράγα που στην 4θέσια διαμόρφωση (υπάρχει και 5θέσια) διατρέχει κατά μήκος την καμπίνα στο μέσο της και αποτελεί βάση στηρίξης μικρο-αντικειμένων. Από την άλλη οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές είναι σαφώς μεγαλύτεροι σε σχέση με τα άλλα Mini και απόλυτα ικανοποιητικοί με τα δεδομένα της κατηγορίας (πορτμπαγκάζ από 350 έως 1.150 λίτρα).

Αντίστοιχους χώρους (πορτμπαγκάζ από 314 λίτρα), παρά το ότι είναι κατά τις μικρότερο, έχει και το Urban Cruiser, η αισθητική του οποίου αποστασιοποιείται εμφανώς από το best seller της μάρκας στην κατηγορία, το Yaris. Εδώ υπάρχουν πιο κάθετες και πιο επίπεδες επιφάνειες, προκειμένου να εξασφαλιστεί το επιθυμητό SUV look, ενώ ταυτόχρονα πριμοδοτείται και η πρακτικότητα. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι σαφώς λιγότερο flashy σε σχέση με το Countryman, σύμφωνα δηλαδή με την οικογενειακή γραμμή και φιλοσοφία της Toyota αλλά και με την εξωτερική εικόνα. Έτσι τα πάντα είναι πολύ καλά μελετημένα και σχεδιασμένα, η ποιότητα όπως άλλωστε και στο Mini κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, η εργονομία παίρνει άριστα και μαζί της και η λειτουργικότητα.

Τα πράγματα εδώ δηλαδή είναι πιο προσγειωμένα και πιο κοντά στα συνηθισμένα δεδομένα της κατηγορίας Β. Κάτι που ισχύει και για τον κινητήρα των 1,33 λίτρων που χρησιμοποιείται σε όλη τη νέα γενιά των μικρών και μικρό- μεσαίων Toyota. Στην πράξη ο VVT-I των 99 ίππων συνδυάζεται καλά με το 6άρι κιβώτιο και δεν δείχνει ότι καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια για να κινήσει το αμάξωμα των 1.120 κιλών. Φυσικά τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εύκολα για τον τετρακύλινδρο αν ο οδηγός αποφασίσει να ασχοληθεί με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο και τον εύχρηστο επιλογέα.

Εξάρι και καλά κλιμακωμένο είναι το κιβώτιο και στο Mini, όμως ο κινητήρας του δείχνει να τα βρίσκει πιο δύσκολα στο δρόμο, παρά τα 1.600 κυβικά του και τα 153 Nm ροπής του (128 στο Urban). Ακόμα και αν ο οδηγός ασχολείται εξίσου πολύ με τον επιλογέα. Η αιτία είναι το αυξημένο κατά περίπου 150 κιλά βάρος του σε σχέση με το Toyota, ενώ σαφώς μικρότερο ρόλο παίζουν και τα λίγο πιο φαρδιά ελαστικά του.

Στα χαρτιά πάντως το Countryman One εμφανίζεται λίγο πιο γρήγορο στις επιταχύνσεις από στάση, μιας και η Mini ανακοινώνει 11,9” για τη διαδικασία του 0-100, τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή για το Urban Cruiser είναι 12,5”. Από την άλλη στα χαρτιά το Toyota είναι πιο οικονομικό και πιο καθαρό (5,5 λίτρα αμόλυβδης/ 100 χλμ. και 129 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, έναντι 6,0 και 139 του Mini), κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη, μιας και οι μέσες καταναλώσεις της δοκιμής μας ήταν 8,0 λίτρα για το Urban Cruiser και 9,1 για το Mini.

Το ερώτημα που μοιραία προκύπτει εδώ είναι αν τα συγκεκριμένα νούμερα παίζουν κάποιο ρόλο σε μια πιθανή επιλογή του ενός από τα δύο και αν ναι πόσο σημαντικό. Η απάντηση εξαρτάται από το τι προτάσσει κανείς. Αν αυτό είναι το look και το image σαφώς και θα διαπιστώσει την υπεροχή του Urban Cruiser αλλά θα προτιμήσει το Countryman, καταβάλλοντας και ένα αυξημένο αντίτυπο που έχει σημείο εκκίνησης τις 22.950 €.

Από την άλλη αν το look SUV κρίνεται επαρκές ως στοιχείο διαφοροποίησης από τη μεγάλη μάζα των μοντέλων της κατηγορίας B, το Urban Cruiser έχει σαφώς το προβάδισμα, καθώς πέρα από όλα τα άλλα είναι και πιο προσιτό οικονομικά, μιας και ξεκινά από τις 18.500 € (17.540 με απόσυρση) με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού. Παράλληλα σα βασική έκδοση –εδώ υπάρχει και η ιδιαιτερότητα ότι είναι και η μόνη διαθέσιμη έκδοση βενζίνης- είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη από το Countryman One, που ξεδιπλώνει τις αδιαμφισβήτητες αρετές του και τα δυναμικά του χαρίσματα ως Cooper. Πόσο μάλλον ως Cooper S, αλλά εδώ μιλάμε και για άλλη κατηγορία τιμής.

MINI          COUNTRYMAN ONE

TOYOTA                         URBAN CRUISER

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.097×1.789×1.561 χιλ.

3.930×1.725×1.525 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.595 χιλ.

2.460 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

350 λίτρα

314 λίτρα

Βάρος:

1.265 κιλά

1.120 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι

1.329 κ.εκ., 4 κύλινδροι

Ισχύς:

98 PS/ 6.000 σ.α.λ.

99 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

153 Nm/ 3.000 σ.α.λ.

128 Nm/ 3.800 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,9”, 173 χλμ./ ώρα

12,5”, 175 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκ:

9,1 λίτρα/ 100 χλμ.

8,0 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

139 γραμμάρια/ χλμ.

129 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

139 €

129 €

Τιμή:

από 22.950 €

από 18.500 €

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/URBAN-COUNTRYMAN{/gallery}


Επόμενο:

SKODA FABIA RS

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin