Ο νους σας πάει σε αγωνιστική οδήγηση, σε ντριφτ, σε γρήγορα κατεβάσματα και σε ζώνες τεσσάρων σημείων, έτσι δεν είναι; Και πράγματι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε όλες τις «σχολές οδήγησης» που οργανώνει η Ferrari, αλλά όχι σε αυτήν στην Κίνα.
Κι αυτό γιατί εκεί μιλάμε για κανονική σχολή οδήγησης, για αρχάριους, γι όσους θα βάλουν –αφού πάρουν το δίπλωμα- το «Ν» στα κινέζικα στο πίσω παρμπρίζ και θα ξεχυθούν στους δρόμους. Οδηγώντας φυσικά το τελευταίο μοντέλο της Ferrari κι ευχαριστώντας το Βούδα ή τον Κουμφούκιο ξεχωριστά ή και τους δύο μαζί που ανακαλύφθηκε το κιβώτιο F1 και δεν πρέπει να έχουν κατά νου και το παραδοσιακό μεν αλλά όχι ότι πιο εύχρηστο –ειδικά για αρχάριο!- χτένι του χειροκίνητου κιβωτίου.
Πως όμως πήρε η πιο διάσημη μάρκα αυτοκινήτων παγκοσμίως αυτήν την απόφαση; Η απάντηση έχει να κάνει με το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και γενικά με τις συνθήκες της Κίνας. Ξεκινώντας από τις πωλήσεις η Ferrari βλέπει ένα σημαντικό ποσοστό των αυτοκινήτων που πουλά παγκοσμίως να κυκλοφορούν στο Πεκίνο, στη Σαγκάη ή σε κάποια άλλη κινεζική μητρόπολη. Μάλιστα το ποσοστό αυτό αυξάνεται συνεχώς, ενώ για να πάρουμε μια ιδέα σημειώστε πως πέρυσι πουλήθηκαν 300 Ferrari στην Κίνα, φέτος αναμένεται να φτάσουν τις 400 (σε σύνολο περίπου 7.000 παγκοσμίως) και έχει ο Θεός, sorry ο Κομφούκιος.
Ποιοί είναι οι πελάτες της Scuderia στην Άπω Ανατολή; Η εύκολη απάντηση είναι οι πλούσιοι. ΟΚ, αλλά πλούσιοι είναι πολλοί. Πιο συγκεκριμένα; F458 Italia, F599 GTB Fiorano, California και από εδώ και στο εξής φυσικά και FF αποκτούν δύο κατηγορίες ανθρώπων: η πρώτη είναι 18χρονα πιτσιρίκια που τελειώνουν το σχολείο και ο προφανώς ευκατάστατος μπαμπάς τους τους κάνει δώρο μια Ferrari. Την οποία για να μπορούν να την οδηγήσουν –ενδεχόμενα και να την τσακίσουν στην πορεία- πρέπει καταρχήν να πάρουν δίπλωμα. Οπότε τι καλύτερο από το να μάθουν τα μυστικά του βολάν που λένε και στην Κίνα κατευθείαν σε ένα εκπαιδευτικό με σήμα το Cavallino Rampante;
To ίδιο θεωρεί και η άλλη κατηγορία πελατών Ferrari, οι πλούσιοι επιχειρηματίες που έχουν φτάσει στα 50 ή στα 60 τους ή και παραπάνω –άλλωστε οι Κινέζοι φημίζονται για τη μακροζωία τους- και κάνουν δώρο στον εαυτό τους ένα κατακόκκινο ιταλικό super car έχοντας ξεχάσει μια λεπτομέρεια: ότι δεν ξέρουν να οδηγούν, είτε γιατί δεν έμαθαν ποτέ είτε γιατί δεν ασχολήθηκαν ποτέ μη θέλοντας να αφήσουν άνεργο το σωφέρ τους.
Έτσι λοιπόν οι πονηροί Ιταλοί σκέφτηκαν τη σχολή οδήγησης, που είναι μεν διαφορετική από τις άλλες, αλλά παραμένει σχολή.
Ένα άλλο στοιχείο που δείχνει το πόσο σημαντική είναι η αγορά της Κίνας για τη Scuderia είναι ότι και να θέλεις πρακτικά δεν μπορεί να βρεις μεταχειρισμένη Ferrari. Ακούγεται περιέργο αλλά έτσι είναι, μιας και σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε όλο τον άλλο κόσμο, όπου οι κάτοχοι των μοντέλων της μάρκας τα αλλάζουν κάθε 3 περίπου χρόνια για να αγοράσουν το καινούργιο που έχει παρουσιαστεί, οι κινέζοι Tifosi σπεύδουν μεν να αποκτήσουν τη νέα Ferrari αλλά δεν πωλούν την παλιά. Την κρατούν και αποκτούν έτσι το status του συλλέκτη. Το βέβαιο είναι ότι με την 2η άντε την 3η που θα αγοράσουν θα έχουν μάθει και να την οδηγούν.
{gallery}photos/25/NEWS/FERRARI-DRIVING-SCHOOL{/gallery}