Σύνδεση

Featured

ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

Το φυσικό αέριο (CNG) αποτελεί ήδη μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση για χρήση σε επιβατικά αυτοκίνητα, μικρά βαν διανομών και ταξί αλλά όχι και σε φορτηγά. Και αυτό γιατί ο μεγάλος όγκος των ρεζερβουάρ του περιορίζει την αυτονομία σε 300 έως 400 χιλιόμετρα τα πολύ, που είναι πολύ λίγα για φορτηγά εθνικών ή διεθνών μεταφορών.

Η λύση εδώ είναι η κατάψυξη του φυσικού αερίου, η επίτευξη της αλλαγής φάσης του δηλαδή από αέριο CNG (Compressed Natural Gas) σε υγρό LNG (Liquid Natural Gas), κάτι που γίνεται σε θερμοκρασία -163 βαθμών Κελσίου.

Αυτό είναι κάτι που ήδη γίνεται τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα, ενώ στην Ευρώπη η Iveco πήρε πρόσφατα έγκριση τύπου για μια LNG έκδοση του Stralis, η οποία κυκλοφορεί ήδη κανονικά στην Ολλανδία.

Παρόλο που οι μελλοντικές προδιαγραφές και νόρμες δεν έχουν ανακοινωθεί οι ειδικοί κάνουν λόγο για απαιτήσεις μείωσης των εκπομπών CO2 από 20 έως 30% για τα φορτηγά και από τη στιγμή που ένα 10% από αυτές μπορεί να καλυφθεί με τη χρήση LNG το συγκεκριμένο καύσιμο αποκτά αυτόματα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι πως στην πρόσφατη διεθνή έκθεση επαγγελματικών αυτοκινήτων στο Αννόβερο η Bosch παρουσίασε ένα σύστημα τροφοδοσίας Dual Fuel, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση φυσικού αερίου και πετρελαίου στον ίδιο κινητήρα, σε ποσοστό 90 και 10% αντίστοιχα. Στην περίπτωση αυτή το πετρέλαιο παίζει και το ρόλο του μέσου ανάφλεξης, με αποτέλεσμα να μη χρειάζονται μπουζί.

Παράλληλα και η Delphi παρουσίασε στην ίδια έκθεση μια νέα γενιά μπεκ υψηλής πίεσης για καύση φυσικού αερίου, που θα μπουν στην κανονική παραγωγή το 2016.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τα μειωμένα λειτουργικά έξοδα σε σχέση με το πετρέλαιο το μέλλον της χρήσης φυσικού αερίου στα φορτηγά αναμένεται ευοίωνο.

Γιάννης Σκουφής

IVECO-STRALIS-LNG-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota