Σύνδεση

Audi

Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΕΣ

Είναι γεγονός πως όποια αγορά του πλανήτη και να επιλέξεις, η γερμανική Αγία Τριάδα (BMW, Audi, Mercedes) σχεδόν μονοπωλεί το αγοραστικό ενδιαφέρον στις πολυτελείς κατηγορίες. Τα ποσοστά των τριών εταιρειών μαζί, συχνά υπερβαίνουν το 70% των πωλήσεων στις συγκεκριμένες κατηγορίες, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για όλους τους υπόλοιπους.

Κι όμως, το τελευταίο διάστημα κάτι φαίνεται να αλλάζει. Οι τρεις γερμανικές εταιρείες, αποφάσισαν ξαφνικά να δηλώσουν παρόν σε κάθε κατηγορία της αγοράς, ακόμη και να δημιουργήσουν νέες.

Ξαφνικά; Όχι και τόσο, καθώς αυτό που εμφανίζεται ως επιλογή τους, κατά ένα μεγάλο μέρος υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να κατασκευάσουν μικρότερα μοντέλα, ώστε να πληρούν τα -διαρκώς αυστηρότερα- όρια εκπομπών ρύπων και να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα.

Κάτι τέτοιο όμως, δεν μπορεί να συμβεί χωρίς το ανάλογο τίμημα. Στην περίπτωσή τους, αυτό ήταν η απώλεια της ιδιαιτερότητάς τους. Μέχρι και πριν από 10-15 χρόνια, τα αρκετά χρήματα που έπρεπε να πληρώσεις για την απόκτηση π.χ. μιας Mercedes, σου εξασφάλιζαν συν τοις άλλοις ότι δεν θα έβλεπες παντού γύρω σου να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με το αστέρι στο καπό.

mercedes-bmw-audi-02

Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Οι πολυτελείς μάρκες διαθέτουν πλέον στη γκάμα τους μοντέλα της μικρής ή μικρομεσαίας κατηγορίας και δεν είναι μόνο αυτό. Η ανάγκη για μαζικές πωλήσεις, τις έχει οδηγήσει στο να υιοθετούν επιθετική εμπορική πολιτική, παρόμοια με εκείνη των… «λαϊκών» κατασκευαστών.

Εκπτώσεις, προσφορές και ελκυστικά χρηματοδοτικά, αποτελούν πλέον το διαβατήριο της απόκτησης όχι ενός οποιουδήποτε αυτοκινήτου, αλλά ενός αυτοκινήτου κύρους. Είναι χαρακτηριστικό πως οι πολυτελείς μάρκες έχουν εισέλθει ακόμη και στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων.

Η κατάσταση που περιγράφεται παραπάνω, δεν αφορά μόνο -ούτε φυσικά κυρίως- την ελληνική αγορά. Αλλού παίζεται το παιχνίδι και συγκεκριμένα σε Κίνα, Ινδία, Ρωσία και ΗΠΑ. Αυτές τις αγορές βλέπουν κάποιες εταιρείες ως τη μεγάλη τους ευκαιρία για να αυξήσουν τις πωλήσεις, παρέχοντας στους πελάτες τους τι άλλο, ιδιαιτερότητα. Το άλλοτε αδιαμφισβήτητο προνόμιο των γερμανικών εταιρειών, αρχίζει να αλλάζει χέρια.

land-rover-evoque-5-4

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Land Rover-Jaguar και το SUV Evoque. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 19% το 2013, αποδεικνύοντας κατά τον CEO του Neubauer Group (αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στο Παρίσι που εμπορεύονται 19 μάρκες, από ΚΙΑ μέχρι Ferrari), Eric Neubauer, πως οι γερμανικές εταιρείες μπορούν να «χτυπηθούν».

Η νέα πραγματικότητα που δείχνει να διαμορφώνεται, έχει ανοίξει την όρεξη και σε άλλους κατασκευαστές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Maserati και σύμφωνα με τις προθέσεις του CEO της Fiat, Sergio Marchionne και η Alfa Romeo.

Επίσης, κάνεις δεν μπορεί να αρνηθεί πως εταιρείες όπως η Tesla, η Infiniti, αλλά και τα μοντέλα DS του γαλλικού PSA Group, είναι ξεχωριστά. Άλλωστε σε κάθε περίπτωση, η κυριαρχία των Γερμανών στις πολυτελείς κατηγορίες ήταν τέτοια, που ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, μόνο πλήγμα μπορεί να τους επιφέρει.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota