Οι βασικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της BMW 5, οι 518d και 520d, χρησιμοποιούν πλέον τη νέα γενιά κινητήρων της γερμανικής εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα τους καινούργιους τετρακύλινδρους των 2.000 κυβικών -500 κυβικά ο κάθε κύλινδρος για την καλύτερη δυνατή θερμοδυναμική απόδοση- που με τη βοήθεια της τεχνολογίας TwinPower Turbo αποδίδουν 150 ίππους και 360 Nm ροπής στην 518d και αντίστοιχα 190 ίππους και 400 Nm στην 520d.
Η αύξηση της απόδοσής τους συνδυάζεται με μείωση της κατανάλωσης, που στην 520d μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 4,1 λίτρα όταν ο νέος diesel συνδυάζεται και με 8άρι αυτόματο κιβώτιο (στάνταρ στις τετρακίνητες εκδοχές της). Στην περίπτωση αυτή οι εκπομπές CO2 είναι 109 γραμμάρια για κάθε χιλιόμετρο, ενώ η 518d με χειροκίνητο κιβώτιο χρειάζεται 4,3 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει αντίστοιχα 114 γραμμάρια CO2.
Όσο για τι επιδόσεις σημειώστε ένα 9,5 δεύτερα για το 0-100 της 518d και ένα 7,9 για την 520d.
Γιάννης Σκουφής