Αυτήν την Ferrari δεν θα τη βρείτε σε κανέναν από τους επίσημους καταλόγους και προσπέκτους ή σε κάποια λίστα της ιταλικής εταιρείας, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει στα χαρτιά. Κι ας έχει στο πίσω μέρος της έναν από τους πιο διάσημους V12 με το cavallino rampante, αυτόν των 6.000 κυβικών της Ferrari Enzo.
Aς πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, πιάνοντας το νήμα κάπου στις αρχές του 2000, όταν η Ferrari εργαζόταν πυρετωδώς προκειμένου να ετοιμάσει το νέο της υπερ-αυτοκίνητο, την Enzo, που παρουσιάστηκε το 2002. Αρκετούς μήνες πριν λοιπόν οι Ιταλοί μηχανικοί χρησιμοποιούσαν «μουλάρια», προκειμένου να δοκιμάσουν και να εξελίξουν τα διάφορα συστήματα της Enzo και κυρίως τον εκπληκτικό 6λιτρο V12.
Τα μουλάρια ήταν 3 και το συγκεκριμένο βασίζεται στην πιο παλιά 348, το πλαίσιο της οποίας έχει επιμηκυνθεί κατά 25 εκατοστά προκειμένου να χωρέσει ο θηριώδης V12. Ο οποίος, με κάποια εξαρτήματα όπως το ψυγείο λαδιού από την 550, απέδιδε στην Enzo 660 άλογα, αρκετά για ένα 0-100 σε 3,6 δεύτερα.
Η ανάρτηση, το κιβώτιο και τα φρένα προέρχονται από την αγωνιστική 355 Challenge, τα πίσω φώτα και το ταμπλό από την 360 Modena, ενώ το εμπρός μέρος της 348 έχει τροποποιηθεί με ασύμμετρες εισαγωγές αέρα. Τα φτερά είναι από πλαστικό και τα πίσω μπορούν να αφαιρεθούν, ενώ με όλα αυτά το βάρος του «μουλαριού» είναι μόλις 1.365 κιλά.
Παρατηρώντας καλύτερα αυτή τη Ferrari Φρανκενστάιν διαπιστώνεις πως παρόλο που είναι ένα αυτοκίνητο παζλ δεν είναι και τόσο χάλια. Αντίθετα έχει μια δική της, ιδιαίτερη γοητεία, γεγονός που θα κάνει την τιμή της στη δημοπρασία των Sotheby’s όπου και θα πουληθεί να ανέβει αρκετά πάνω από τις 195.000 ευρώ που θα είναι η εκκίνηση.
Γιάννης Σκουφής