Αργά μεν αλλά πλέον σταθερά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επανακάμπτουν στην υδρογονοκίνηση, ή πιο σωστά στην έμμεση ηλεκτροκίνηση, καθώς το υδρογόνο καταναλώνεται προκειμένου να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια. Πρωτοπόρος εδώ η Toyota, ενώ πρόσφατα ο Dr. Herbert Kohler, ειδικός της Mercedes στον τομέα των ενεργειακών κυψελών ανακοίνωσε ουσιαστικά την κυκλοφορία ενός τέτοιου μοντέλου από τη γερμανική εταιρεία το 2017.
Μάλιστα, ο Kohler είπε στο Automobilwoche πως η Mercedes θα μπορούσε να έχει έτοιμο το δικό της fuel cell το αργότερο έως το 2015, αλλά η ημερομηνία μετατίθεται πιο πίσω λόγω της συνεργασίας με τις Ford και Renault– Nissan.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών ομίλων ώστε να υπάρξει κοινή χρήση εξαρτημάτων στο πλαίσιο της οικονομίας κλίμακας είχε ανακοινωθεί πέρυσι, ενώ στόχος της συμμαχίας είναι τα μοντέλα με τις ενεργειακές κυψέλες που θα προκύψουν να έχουν ανταγωνιστική τιμή πώλησης απέναντι στα μπαταριοκίνητα (BEV) και τα plug–in υβριδικά (PHEV).
Γιάννης Σκουφής