Η Bosch είναι σίγουρη πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον θα έχουν αυτόματα κιβώτια με περισσότερες σχέσεις από μια. Μέχρι τώρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) που έχουμε δει έχουν μετάδοση με μονοβάθμιο μειωτήρα και η χρήση περισσότερων ταχυτήτων θα βελτιώσει την απόδοση και την αυτονομία τους. Κι εδώ που τα λέμε μία επιπλέον σχέση για τις υψηλές ταχύτητες θα ήταν ευπρόσδεκτη.
Βέβαια, τα συμβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν πολυβάθμια κιβώτια λόγω του περιορισμένου εύρους στροφών απόδοσής τους, ενώ στα υβριδικά υιοθετούνται πιο σοφιστικέ λύσεις ώστε να συνδυάζεται η ισχύς από τον κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Οι ηλεκτροκινητήρες εμφανίζουν το μέγιστο της ροπής τους σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας τους και το όριο στροφών φτάνει πολύ πιο ψηλά, από τις 15.000 έως τις 20.000 σ.α.λ. Και στα ηλεκτρικά θα μπορούσε να υιοθετηθεί μία εξίσου σοφιστικέ λύση, που θα βελτιώνει την αυτονομία και κατά την επιβράδυνση να συμβάλει στην ταχύτερη ανάκτηση ενέργειας.
H Bosch εκτιμά πως η αγορά των EV θα έχει φτάσει τα 2,5 εκατομμύρια έως το 2020 και φυσικό είναι να δούμε νέες τεχνολογίες να έρχονται. Παράλληλα ενδιαφέρον έχει και το κιβώτιο της Oerlikon Graziano.
Γιάννης Σκουφής