To Hyundai ix35 Fuel Cell διένυσε 700 χιλιόμετρα με ένα και μόνο «ρεζερβουάρ» υδρογόνου, ξεπερνώντας κάθε άλλη επίδοση για όχημα με ενεργειακές κυψέλες. Πρόκειται φυσικά για το μεγαλύτερο ταξίδι που έχει πραγματοποιήσει μοντέλο παραγωγής εξοπλισμένο με ενεργειακές κυψέλες (fuel cell) και καύσιμο υδρογόνο, ενώ η επίδοση σημειώθηκε σε διαδρομή από το Όσλο (Νορβηγία) μέχρι τo Μάλμο (Σουηδία), περνώντας και από την Κοπεγχάγη.
Σύμφωνα με την Hyundai το ταξίδι κράτησε 10 ώρες με μέση ταχύτητα 76 χλμ./ ώρα συνδυάζοντας αστικές συνθήκες κίνησης και οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Το ix35 ήταν ένα κανονικό FCEV παραγωγής χωρίς καμία μετατροπή, ενώ μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής το trip computer έδειχνε αυτονομία για ακόμα 10 χιλιόμετρα.
Σίγουρα, η διαδρομή θα έγινε με αρκετά ήπιο και οικονομικό στιλ μιας και η επίσημη αυτονομία που δίνει η κορεατική εταιρία είναι λίγο μικρότερη από 600 χιλιόμετρα, ενώ είναι ενδεικτική για τις δυνατότητες ενός οχήματος με ενεργειακές κυψέλες, αρκεί στο τέλος της διαδρομής να υπάρχει σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Η κίνηση με υδρογόνο θα μας απασχολήσει πάντως αρκετά στο άμεσο μέλλον, μιας και σύντομα η Toyota θα παρουσιάσει το μοντέλο παραγωγής του FCV.
Γιάννης Σκουφής