Σύνδεση

Volkswagen

VW GOLF 1.6 TDi BLUEMOTION: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ MAXIMUM

Γράφοντας μία ακόμα δοκιμή, για ένα ακόμα Golf..

Γράφοντας μία ακόμα δοκιμή, για ένα ακόμα Golf, μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να αποφύγεις τις κοινοτοπίες. Τι μένει ακόμα να γραφτεί για το αυτοκίνητο που χαρακτήρισε όσο κανένα άλλο τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες; Που τόσο πολλοί λατρεύουν να αγοράζουν (και άλλοι τόσοι να το κατηγορούν); Που με τον ένα ή τον άλλον τρόπο παίζει αφ’ υψηλού την κατηγορία στα δάχτυλα, την στιγμή που οι άλλοι πασχίζουν ξεκινώντας από δεύτεροι και κάτω;

Η αλήθεια είναι ότι έχεις να πεις πολλά, καθώς περνώντας μία εβδομάδα μαζί του, με πολλά χιλιόμετρα εκτός και εντός Αθηνών, έπιασα τον εαυτό μου όχι μόνο να ανακαλύπτει διαρκώς καινούργια πράγματα. Αλλά και με μία μόνιμη αίσθηση ότι με όλα αυτά που προσφέρει το μικρο-μεσαίο VW είναι σαν να έχει αγγίξει το ιδανικό πάνω όριο της ελληνικής αγοράς σήμερα. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, υπάρχουν και δυο- τρία ενδιαφέροντα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο.

Πρόκειται για την έκδοση 1.6 TDi BlueΜotion, η οποία συνεχίζει την παράδοση της VW για μια σειρά μοντέλων ακόμα πιο οικονομικών από τις κανονικές τους εκδόσεις. Σε αυτήν εδώ την 7η γενιά, οι αριθμοί είναι πραγματικά αποστομωτικοί: μόλις 3,2 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και 85 γραμμάρια CO2 είναι τιμές άκρως εντυπωσιακές. Παράλληλα και οι διαφοροποιήσεις πάνω και κάτω από το αμάξωμα είναι αρκετές, και σε κάποιες περιπτώσεις πολύ σημαντικές.

Κατ’ αρχήν ο κινητήρας είναι ο 1.600άρης των 110 ίππων. Σε συνδυασμό με τα 25,5 kgm ροπής είναι σαφώς πιο αποτελεσματικός από τον αντίστοιχο των 105 ίππων, όντας ιδιαίτερα γραμμικός στην απόδοσή του, με αρκετά αποθέματα δύναμης σε όλη την κλίμακα των στροφών. Μαζί είναι και αρκετά πιο αθόρυβος και λιγότερο τραχύς στην λειτουργία του, κάτι που επιδρά συνολικά στην upper class αύρα του αυτοκινήτου. Όσο για την οικονομία σε καύσιμο, πέρα από τα εντυπωσιακά νούμερα που ανακοινώνει η VW, εμείς αγγίξαμε τα 4,3 λίτρα σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, και γύρω στα 5,5 στην πόλη. Θα πρέπει εδώ πάντως να σημειώσουμε ότι παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο τρόπος που το οδηγεί κανείς, καθώς αν ξεφύγεις και παίξεις λίγο παραπάνω, οι τιμές που σας είπαμε διαφοροποιούνται (ελαφρά είναι η αλήθεια) προς τα πάνω.

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή τη νέα γενιά Bluemotion του πετρελαιοκίνητου Golf είναι η υιοθέτηση του 6τάχυτου κιβωτίου. Σοφή κίνηση μιας και διαγράφει το σημαντικότερο μειονέκτημα της απλής πετρελαιοκίνητης έκδοσης, μοιράζοντας καλύτερα την ροπή και επιτρέποντας σε μία λίγο πιο μακριά 6η να εξασφαλίζει άνετο και ήσυχο ταξίδι.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο -το οποίο λιπαίνεται με λάδι υψηλότερης ρευστότητας για μειωμένες τριβές- ανήκει σε ένα ευρύτερο σύνολο επεμβάσεων στο απλό Golf, προκειμένου να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά BlueΜotion. Στον τομέα της αεροδυναμικής αντίστασης έχει γίνει σημαντική δουλειά, με χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 15 χιλιοστά, αλλαγές στη μάσκα, προσθήκη σπόϊλερ στην πίσω πόρτα, καθώς και διαφορετικά πάνελ στο δάπεδο, με στόχο την καλύτερη ροή του αέρα όχι μόνο πάνω αλλά και κάτω από το αμάξωμα. Τα λάστιχα είναι ειδικής κατασκευής με χαμηλή αντίσταση κύλισης, ενώ αρκετές επεμβάσεις έχουν γίνει και στον κινητήρα με στόχο την μείωση των τριβών και των απωλειών. Φυσικά διατίθεται σύστημα start stop (με εξαιρετικά ομαλή λειτουργία), καθώς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα.

Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό Golf όπως το γνωρίζουμε και από τις υπόλοιπες εκδόσεις του. Κόντρα σε όσους μέμφονται την VW για έλλειψη τόλμης στην σχεδίαση, εμείς θα επιμείνουμε ότι οι Γερμανοί γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν (αυτό άλλωστε αποδεικνύουν και οι πωλήσεις). Και σε κάθε περίπτωση αυτή εδώ η γενιά είναι μακράν η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά από τις αμέσως δυο- τρεις προηγούμενες.

Εκεί βεβαίως που το Golf κερδίζει και τον πιο δύσκολο είναι στο εσωτερικό, όπου δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες δεν υπάρχει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.  Η σχεδίαση παραμένει συγκρατημένη και αυστηρή, όμως και πάλι η έμφαση σε τομείς ουσίας είναι αυτή που κερδίζει τελικά. Στοιχεία όπως τα εξαιρετικά καθίσματα, η κορυφαία εργονομία, η χειρουργική μελέτη των λογής λεπτομερειών άνεσης του επιβάτη είναι αυτά που έχουν δημιουργήσει και συνεχίζουν να κρατούν ψηλά τον μύθο του Golf. Παράλληλα και ο βασικός εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, διαθέτοντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με λάστιχα 195/65, σπορ ανάρτηση, υπολογιστή ταξιδιού, έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, ηχοσύστημα με 8 ηχεία, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, 7 αερόσακους, σπορ καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι καθώς και τα συστήματα ESP με XDS, Pre Crash και Multi Collision Brake. Όσο για τους χώρους επιβατών και αποσκευών, αυτή η γενιά έχει να παρουσιάσει τις καλύτερες μέχρι τώρα επιδόσεις στην ιστορία του μοντέλου, επιτυγχάνοντας την μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση και στις δύο περιπτώσεις.

Οδηγώντας το είναι σαν να βρίσκεσαι μέσα σε μία κάψουλα υψηλής αισθητικής και ποιότητας. Θα χρειαστεί να δώσεις πολύ περισσότερα χρήματα για να αγοράσεις κάτι που να έχει σημαντική διαφορά από αυτό που νιώθεις μέσα στο απλό «λαϊκό» Golf. Και αυτή είναι σίγουρα η μεγαλύτερη επιτυχία του. Τα πάντα, από τις πιο μικρές λεπτομέρειες, έως το σύνολο λειτουργούν πλέον με τέτοιο τρόπο που όσο και αν ψάξεις δεν βρίσκεις το παραμικρό σημείο για γκρίνια. Ο τρόπος που ταξιδεύει, η απουσία θορύβων, η στιβαρότητα και η άνεση της ανάρτησης, η ασφάλεια και η αμεσότητα στις αντιδράσεις, όλα αυτά και πολλά άλλα συνηγορούν σε μία αίσθηση βιομηχανικού ζεν που δύσκολα συναντάς σε άλλο προϊόν (όχι μόνον αυτοκινήτου). Ο κινητήρας και γενικά το πακέτο ΒlueMotion σε καμία περίπτωση δεν «θολώνει» με οικολογικές παρεμβολές το αυτοκίνητο (όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις). Αντίθετα το 6άρι κιβώτιο και ο νέος κινητήρας έχουν προσθέσει έξτρα πόντους, στα σημεία ακριβώς που το απλό είχε τα πιο εμφανή του μειονεκτήματα.

Συνοψίζοντας, το Golf ήταν και παραμένει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, συνδυάζοντας upper class ποιότητα και αέρα σε μια τιμή που δεν ξεφεύγει από το όριο του εφικτού για τον έλληνα καταναλωτή. Και εν μέσω κρίσης και οικονομικής δυσπραγίας,  αποτελεί την αγορά που τιμά κάθε ένα από τα περίπου 21.000 ευρώ που κοστίζει.

Η έκδοση BlueMotion έχει μόνο θετικά να προσθέσει στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του αυτοκινήτου. Κοστίζει μεν περισσότερα, όμως είναι λίγο πιο οικονομική (γύρω στο μισό λίτρο κατά μέσο όρο), ενώ με τα 85 γραμμάρια CO2 σας εξασφαλίζει από τώρα για τυχόν μελλοντικά παιχνίδια σχετικά με τους ρύπους και τις απαλλαγές που σχετίζονται με αυτές. Κατά την άποψή μας είναι η πιο ελκυστική έκδοση του Golf, καθώς αναδεικνύει όλες τις αρετές του, προσθέτοντας στην εξίσωση και την εξαιρετική οικονομία και την απίστευτη για συμβατική τεχνολογία επίδοση στους ρύπους. Με απλά λόγια: το Golf ήταν και παραμένει η πιο σίγουρη και χαρισματική αγορά για τον Έλληνα καταναλωτή. Και αυτό όσο και αν ακούγεται κοινότοπο εδώ και τρεις δεκαετίες, δεν παύει να είναι και η αλήθεια.

Παναγιώτης Τριτάρης

VW GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION (110 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.268×1.799×1.442 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.631 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 3804- 1.270 λίτρα
Βάρος: 1.265 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 110 PS/ 3.200- 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,5”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 85 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: – €
Τιμή: από 22.150 €, από 20.720 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

4s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Σπυρος

    26/09/2016 στις 17:56

    Ποσα χιλιόμετρα έχε στη Δοκιμή;

  2. Σπυρος

    26/09/2016 στις 17:57

    Ποσα χιλιόμετρα έιχε στη Δοκιμή;

  3. Γιάννης Σκουφής

    26/09/2016 στις 20:51

    Γύρω στις 6.000…

  4. Γιάννης Σκουφής

    26/09/2016 στις 20:51

    Γύρω στις 6.000…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured