H Mercedes και η BMW εξελίσσουν από κοινού ένα σύστημα ασύρματης φόρτισης για τα μελλοντικά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα τους. Το σύστημα αυτό, που μοιάζει σε αρκετά σημεία με ένα αντίστοιχο που αναπτύσσει η Toyota, αποτελείται από ένα κύριο πηνίο στο δάπεδο π.χ. του γκαράζ και από ένα δευτερεύον στο αυτοκίνητο. Το μέγεθος των πηνίων αυτών είναι περιορισμένο ώστε αντίστοιχα περιορισμένο να είναι και το μαγνητικό πεδίο, μέσω του οποίου γίνεται η μεταφορά ενέργειας, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 3,6 kW, με βαθμό απόδοσης 90%. Όσο για τη διάρκεια της φόρτισης, για μια αρκετά μεγάλη μπαταρία, θα είναι της τάξης των 3 ωρών, που μπορεί να μειωθεί κι άλλο αν η μεταφορά ενέργειας φτάσει μελλοντικά τα 7 kW.
Για τη σωστή τοποθέτηση του αυτοκίνητου πάνω από το βασικό πηνίο στο δάπεδο ο οδηγός θα κατευθύνεται μέσω μια εφαρμογής και μια σύνδεσης WLAN, ενώ όταν όλα βρίσκονται στη σωστή θέση η διαδικασία της φόρτισης θα ξεκινά με το πάτημα ενός κουμπιού. Η ασύρματη φόρτιση δοκιμάζεται αυτή την περίοδο στην υβριδική S-Class της Mercedes και στο i8 της BMW.
Γιάννης Σκουφής