Η General Motors φαίνεται ότι βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, με τα προβλήματα να έρχονται το ένα πίσω από το άλλο και τη διευθύνουσα σύμβουλό της Mary Barra να βρίσκεται στη γωνία. Κι αυτό γιατί μετά την τεράστια σε όγκο ανάκληση αυτοκινήτων για προβλήματα στο διακόπτη εκκίνησης, ήρθε μία ακόμα μήνυση και μάλιστα πρωτοφανής στα χρονικά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μία δικηγορική εταιρία που εκπροσωπεί οργάνωση καταναλωτών στην Καλιφόρνια διεκδικεί από την εταιρία αποζημιώσεις για τα αυτοκίνητα των πελατών της, με το δικαιολογητικό ότι λόγω της ανάκλησης και της κακής φήμης της GM, τα οχήματά τους έχασαν κάποιο μέρος της μεταπωλητικής τους αξίας.
Με βάση πρόχειρους υπολογισμούς, αν υπολογιστεί ότι τα 2 τελευταία χρόνια έχουν ανακληθεί πάνω από 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα της GM, το πακέτο που θα κληθεί να πληρώσει μπορεί να αγγίξει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μήνυση αφορά αυτοκίνητα που αγοράστηκαν από τις 10 Ιουλίου του 2009 μέχρι την 1η Απριλίου του 2014 (όχι δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο) και οι απαιτήσεις κυμαίνονται από 500 έως 2.600 δολάρια για κάθε αυτοκίνητο.
Η συζήτηση της υπόθεσης είναι ακόμα στην αρχή, όμως είναι ικανή να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και προφανώς οποιαδήποτε απόφαση υπέρ των πελατών (δύσκολο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις με τους Αμερικάνους δικαστές), όχι μόνο θα οδηγήσει σε λουκέτο την GM αλλά θα φέρει τεράστιους μπελάδες σε όλους τους κατασκευαστές.
Παναγιώτης Τριτάρης