Η τεχνολογία «αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης για την προστασία πεζών» εξελίσσεται διαρκώς, με την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών να προσφέρει πολλές νέες δυνατότητες. Η Lexus έχει ενσωματώσει και αυτή στα οχήματά της το αντίστοιχο Active Pedestrian Detection System και στο βίντεο που ακολουθεί δείχνει τις δυνατότητές του σε πραγματικές συνθήκες. Όπως αναφέρει η εταιρεία το δικό της σύστημα είναι πιο αποτελεσματικό, καθώς εκτός από κάμερα χρησιμοποιεί και ραντάρ, κάτι που το κάνει να μπορεί να λειτουργεί και τη νύχτα.
Στο φιλμάκι βλέπουμε ένα Lexus εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα να κάνει δοκιμές για ανεξάρτητο οργανισμό στην Αμερική. Η αναφορά λέει ότι το σύστημα αν και σε γενικές γραμμές λειτουργεί κατά τα προβλεπόμενα, υπήρξαν και περιπτώσεις που δεν ανταποκρίθηκε όπως έπρεπε, καθώς απέτυχε μία φορά στα 10 μίλια την ώρα. Ένα άλλο πρόβλημα που εντοπίστηκε είναι ότι η λειτουργία του είναι πολύ απότομη και απρόβλεπτη, χωρίς προοδευτικότητα και ακριβή έλεγχο του φρεναρίσματος. Αυτό δεν είναι κάτι που εμφανίζεται μόνο στο σύστημα της Lexus μιας και αντίστοιχες δοκιμές σε άλλες μάρκες έδειξαν ότι τα συστήματα αυτά πάσχουν ακόμα στον τομέα της σωστής λειτουργίας και της επαναληψιμότητας των αποτελεσμάτων.
Πάντως η Lexus υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό είναι ακόμα στη φάση της εξέλιξης (αν και το χρεώνει κανονικά στα μοντέλα της) και υπενθυμίζει το αυτονόητο: ότι όσο και αν εξελιχθούν αυτά τα συστήματα, πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.
Παναγιώτης Τριτάρης