Μετά την υποβοήθηση πέδησης και τα συστήματα διατήρησης λωρίδας το επόμενο ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας που εξελίσσεται είναι το λεγόμενο ESA –Emergency Steering Assist ή υποβοήθηση τιμονιού έκτακτης ανάγκης. Το ESA θα επεμβαίνει όταν ο οδηγός θα πρέπει να κάνει κινήσεις απότομης αποφυγής εμποδίου, π.χ. ενός οχήματος που είναι σταθμευμένο έπειτα από στροφή χωρίς ορατότητα ή άλλου που μπαίνει απροειδοποίητα στο δρόμο.
Στις περιπτώσεις αυτές το σύστημα θα υπολογίζει τον πιο σίγουρο και ασφαλή τρόπο αποφυγής του εμποδίου, υποδεικνύοντας κατά κάποιον τρόπο στον οδηγό –ο οποίος διατηρεί τον πλήρη έλεγχο- την ιδανική γωνία για το τιμόνι και σταθεροποιώντας ταυτόχρονα το αυτοκίνητο.
Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται δεδομένα από αισθητήρες ραντάρ και κάμερες, ενώ υπάρχει και σύνδεση με την ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η εξέλιξη του ESA θα έχει ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια, οπότε και τότε θα είναι ώριμο να τοποθετηθεί σε μοντέλα παραγωγής.
Γιάννης Σκουφής