Η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του βάρους των αυτοκινήτων είναι το επόμενο μεγάλο θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην προσπάθειά της για τον περιορισμό τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων.
Στα πλαίσια αυτής της εξέλιξης λοιπόν η Ford, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, κατασκεύασε ένα Fusion, την αμερικάνικη εκδοχή του Mondeo, που ζυγίζει σχεδόν όσο ένα (πολύ πιο μικρό) Fiesta δηλαδή.
Προκειμένου να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Ford χρησιμοποίησαν μεταξύ άλλων ελατήρια από συνθετικά υλικά, μαρσπιέ από αλουμίνιο, βάσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα και πίσω παράθυρα από πολύ-καρβονικό υλικό, σε συνδυασμό με χάλυβα υψηλής αντοχής και στοχευμένη μείωση του βάρους σε όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Μάλιστα οι επεμβάσεις έγιναν με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να περάσουν χωρίς τεχνικά προβλήματα στην κανονική παραγωγή.
Από τη δίαιτα δεν γλίτωσε ούτε ο τρικύλινδρος 1.0 EcoBoost που κινεί το Mondeo, καθώς κι αυτός απέκτησε κάρτερ και καλύμματα από ανθρακόνημα, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και οι ζάντες των 19 ιντσών με τα λάστιχα της διάστασης 155/70.
Ενδιαφέρον είναι ότι και στο σύστημα πέδησης έχει χρησιμοποιηθεί κατά κύριο λόγο αλουμίνιο, ενώ ο αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η μείωση του βάρους κατά συνολικά 363 κιλά, στα 1.195 ή όπως προαναφέραμε στα επίπεδα του Fiesta.
Γιάννης Σκουφής