Στην Ελλάδα είναι ουσιαστικά άγνωστα, στην Ευρώπη όμως και κυρίως σε κάποιες αγορές όπως η Γαλλία τα micro– cars έχουν αρκετή επιτυχία. Αποτελούν μια φθηνή λύση, μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα μοτοσικλέτας, τα πιο απλά δεν επιτρέπεται να ξεπεράσουν τα 45 χλμ./ώρα, ενώ τα πιο μεγάλα, που μοιάζουν αρκετά με αυτοκίνητα σε μικρογραφία, δεν έχουν περιορισμό ταχύτητας. Στο χώρο δραστηριοποιούνται αρκετές μικρές εταιρίες, ενώ ανάμεσά τους βρίσκονται και προτάσεις από τη Renault.
Μέχρι πρόσφατα, τα quadricycles, σε ελεύθερη απόδοση «μοτο-αυτοκίνητα», δεν είχαν μπει στη διαδικασία των crash test μιας και κατατάσσονται στις μοτοσικλέτες και αντιμετωπίζονταν ως τέτοιες. Όμως το EuroNCAP αποφάσισε να τα δοκιμάσει και αυτά, αλλάζοντας λίγο την τυπική διαδικασία και μειώνοντας την ταχύτητα πρόσκρουσης από τα στάνταρ 64 χλμ./ ώρα στα 50. Ακόμα κι έτσι όμως τα αποτελέσματα ήταν πέρα για πέρα απογοητευτικά.
Όπως φαίνεται και από τo βίντεο που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια, τα αυτοκινητάκια αυτά παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης οι οδηγοί και οι επιβάτες τους μπορούν να τραυματιστούν σοβαρά.
Μάλιστα το EuroNCAP δεν μπήκε καν στη διαδικασία των γνωστών αστεριών βαθμολόγησης, διαπιστώνοντας ότι βρίσκονται πολύ μακριά από τα κανονικά μοντέλα. Προτείνει δε να υπάρξουν μια σειρά νέων προδιαγραφών για αυτές τις κατασκευές, ενώ συνιστά σε όσους επιλέξουν τέτοιο όχημα να φροντίζουν να διαθέτει ότι γίνεται περισσότερο σε επιπλέον εξοπλισμό ασφαλείας.
Παναγιώτης Τριτάρης