Μέχρι τώρα προκειμένου να καταναλώνει ένα αυτοκίνητο φυσικό αέριο στη χώρα μας θα πρέπει να έχει εισαχθεί με αυτή τη δυνατότητα και να τη διαθέτει εκ κατασκευής. Στο μέλλον, σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, θα μπορούν και τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν να μετατρέπονται ώστε να καταναλώνουν το συγκεκριμένο καύσιμο, προκειμένου όπως λέει η ανακοίνωση «αφενός να εξοικονομείται ενέργεια και αφετέρου να μειωθεί το κόστος των μετακινήσεων». Στην πράξη δηλαδή να γίνεται και με το φυσικό αέριο ότι γίνεται με το υγραέριο, ενώ και σε αυτήν την περίπτωση η εγκατάσταση θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και τεχνίτες αερίων και θα ακολουθεί έλεγχος σε ΚΤΕΟ.
Προς το παρόν στην Ελλάδα οι μετατροπές φυσικού αερίου για επιβατικά και ελαφρά φορτηγά γίνονται από μόλις 4 εταιρείες, με το κόστος να ξεκινά από τα 1.500 και τα 1.700 ευρώ αντίστοιχα, ενώ το πιο σημαντικό θέμα είναι ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων για ανεφοδιασμό. Αυτή τη στιγμή είναι μόλις 4 –στην Ανθούσα, την Κηφισιά, τη Νέα Φιλαδέλφεια και την Πυλαία (Θεσσαλονίκη- αλλά από την άλλη η λογική λέει πως όσο περισσότερα αυτοκίνητα καταναλώνουν φυσικό αέριο τόσο τα πρατήρια θα αυξάνονται και το κόστος της μετατροπής θα μειώνεται.
Η ΔΕΠΑ πάντως έχει εξαγγείλει πριν από μερικούς μήνες τη δημιουργία αρκετών ακόμα πρατηρίων στον άξονα της εθνικής οδού- Αθηνών Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε. Από την άλλη δεν υπάρχει μέχρι στιγμής πρόβλεψη για την Πελοπόννησο και τα νησιά.
Γιάννης Σκουφής