Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν; Στην Αμερική όπως φαίνεται όχι. Ίσα-ίσα που τα κάνουν περισσότερα. Πολύ περισσότερα! Όπως στην περίπτωσή του στρατιωτικού Willys (του κλασικού πρώτου Jeep) το οποίο έρχεται από τα βάθη του χρόνου, το 1952. Απέναντί του το Nissan GT–R της κόντρας μοιάζει με διαστημικό όχημα. Και όμως τα πράγματα απατούν. Ιδίως όσα συμβαίνουν κάτω από το καπό του γυμνού αρχαίου Jeep.
Εκεί ο τρελός ιδιοκτήτης του έχει βάλει έναν κινητήρα 4.800 κυβικών, turbo, που με το κατάλληλο πείραγμα έχει φτάσει τα 750 άλογα! Μιας και αυτοί δεν του ήταν αρκετοί, έχει προσθέσει και νίτρο, ώστε να δοκιμάζει την μεταλλουργία και την βαρύτητα στα όριά της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Willys παραμένει όπως βγήκε από τις μάχες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γυμνό και ακατέργαστο, χωρίς καν ζώνες ασφαλείας. Το βάρος του δεν φτάνει στα 900 κιλά, οπότε η αναλογία κιλών/ ίππο, ειδικά όταν μπαίνει και το νίτρο, πλησιάζει στα επίπεδα της Φόρμουλα 1. Στο βίντεο που ακολουθεί «το στήνει» με ένα Nissan GT–R, πειραγμένο και αυτό σε ακραία εξέλιξη, με 950 άλογα.
Όπως αντιλαμβάνεστε η τύχη του Ιαπωνικού super car είναι προδιαγεγραμμένη. Ιδίως στα πρώτα 200- 300 μέτρα, όπου το Willys επιταχύνει καταιγιστικά, και μάλιστα -αν προσέξετε καλά- «σουζάρει»(!!!) πάνω στους πίσω τροχούς. Κάπου εκεί, πριν ο αέρας και τα πολλά g πάρουν και το τελευταίο γραμμάριο φαιάς ουσίας που έχει απομείνει στα κεφάλια του ιδιοκτήτη του, το αρχαίο Jeep έχει δώσει ένα καλό μάθημα τρέλας και καμένου λάστιχου στο κυριλέ Playstation του 21ου αιώνα.
Παναγιώτης Τριτάρης