Η επωνυμία Μ3 είναι από τις ελάχιστες που δεν χρειάζεται επεξηγήσεις. Αν όχι όλοι οι περισσότεροι έχουν εικόνα περί τίνος πρόκειται, γνωρίζουν πως διαχρονικά είναι ένα από τα ελάχιστα, χαρισματικά αυτοκίνητα που δίνουν νόημα στην αγγλική έκφραση understatement. Που δεν το δείχνουν με την πρώτη ματιά αλλά το διαμέτρημά τους είναι αυτό ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου.
Και λέμε με την πρώτη ματιά γιατί αν την προσέξεις καλύτερα κι αυτό είναι επίσης κάτι διαχρονικό, η M3 και πλέον η M4, έχει τη δική της σημειολογία. Η οποία εκφράζεται από τα φουσκωμένα φτερά, από τους σπέσιαλ προφυλακτήρες με τις πιο μεγάλες εισαγωγές αέρα σε σχέση με τις πιο ταπεινές 3άρες και πλέον 4άρες, από τους καθρέφτες με τα δύο μπράτσα που πλέον έχασαν το ένα και κυρίως από το powerdome. Αυτό το φούσκωμα στο κέντρο του καπό που κάνει σαφές πως από κάτω του κρύβεται κάτι δυνατό. Ή καλύτερα πολύ δυνατό.
Σε όλα αυτά οι καινούργιες Μ3 και Μ4 δεν αποτελούν την εξαίρεση αλλά την επιβεβαίωση του κανόνα, καθώς διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά της ράτσας των Μ, ενώ σε κάποιους τομείς, όπως π.χ. τον τεχνολογικό, υπερθεματίζουν κιόλας. Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι σε αυτά τα 28 χρόνια που υπάρχει η Μ3 και η οποία είναι αυτή που έχτισε το μύθο της M GmbH, του ειδικού τμήματος της BMW, αυτός εδώ ο ολοκαίνουργιος 6κύλινδρος σε σειρά είναι μετά από αυτό της αρχέτυπης, το πιο μικρό σε κυβικά σύνολο που έχει χρησιμοποιηθεί στην κορυφαία 3άρα. Μάλιστα σηματοδοτεί και ένα downsizing, καθώς η προηγούμενη γενιά είχε εκεί, κάτω από το powerdome, έναν ατμοσφαιρικό V8 4.000 κυβικών με 420 άλογα
Εδώ οι κύλινδροι είναι και πάλι 6 -όπως στην Μ3 Ε46 που είναι με διαφορά η καλύτερη μέχρι στιγμής τουλάχιστον- τα κυβικά είναι 3.000, τα turbo 2 –ναι, η Μ3 συντάσσεται και εδώ στο πνεύμα της εποχής και είναι υπερτροφοδοτούμενη- η σχέση συμπίεσης 10,2:1(!) και οι ίπποι φτάνουν τους 431, 11 περισσότεροι δηλαδή από αυτούς της προηγούμενης πια γενιάς. Όσο για τη ροπή της τα 550 Nm της είναι +40% σε σχέση με αυτά του τετράλιτρου V8.
Για να έχουμε την πλήρη εικόνα θα πρέπει στα παραπάνω να συνυπολογίσουμε και τα μείον 80 κιλά, τα οποία εξοικονομούνται κυρίως από τη χρήση ανθρακονημάτων. Στην οροφή και τον άξονα της μετάδοσης και στα δύο μοντέλα και επιπλέον στην ενίσχυση της οροφής αλλά και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ στο κουπέ.
Έτσι έτοιμη για χρήση η Μ3 ζυγίζει 1.520 κιλά (λίγο κάτω από τα 1.500 η M4) οπότε αν κάνουμε μια απλή διαίρεση έχουμε λίγο πάνω από τα 3,5 ανά ίππο, τιμή που δικαιολογεί τα πάντα. Από το 0-100 σε 4,3 δεύτερα (4,1 με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων), μέχρι το εντυπωσιακό τράβηγμα από αρκετά χαμηλά, αλλά κυρίως πάνω από τις 3.500 με 4.000 σ.α.λ., όταν δηλαδή ο εξακύλινδρος έχει ξυπνήσει για τα καλά.
Φυσικά σε όλο αυτό το fast forward τριπάκι στο οποίο σε βάζει η M3 ακολουθεί και η ανάρτηση, η οποία ναι μεν ρυθμίζεται με δύο προγράμματα, αλλά είναι εξ ορισμού σφιχτή.
Δεν θα μπορούσε όμως να είναι διαφορετικά, καθώς μπορεί να έχει τέσσερις πόρτες και πορτμπαγκάζ κούρσας αλλά αυτό μπορεί απλά να θεωρηθεί ως το προκάλυμμα, ο μανδύας ενός εξαιρετικά ικανού και διασκεδαστικού σπορ αυτοκινήτου. Που στο Ring, ένα είναι το Ring, θα κατεβαίνει κάτω από τα 8 λεπτά. Πόσο κάτω μένει να ανακοινωθεί και επίσημα…
W. Haverkamp
BMW M3 | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.671×1.877×1.424 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.812 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 480 λίτρα |
Βάρος: | 1.520 κιλά |
Κινητήρας: | 2.972 κ.εκ., 6 κύλινδροι, 2 turbo βενζίνης |
Ισχύς: | 431 PS/ 5.500- 7.300 σ.α.λ. |
Ροπή: | 550 Nm/ 1.800- 5.500 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 4,3”, 250 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 8,8 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 204 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 571 € |
Τιμή: | από 97.350 € |