Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μια από τις ελάχιστες θετικές συνέπειες που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών είναι η μείωση των εκπομπών CO2 λόγω του downsizing της αγοράς. Κι όταν λέμε downsizing δεν εννοούμε το ύψος των πωλήσεων που ειδικά στην Ελλάδα έχει συρρικνωθεί δραματικά (από τις 294.000 πωλήσεις του 2007 στις 58.000 του 2013), αλλά στην προτίμηση που δείχνουν πλέον οι καταναλωτές στη χώρα μας σε μικρά σε μέγεθος αυτοκίνητα με χαμηλό σχετικά βάρος και κινητήρες περιορισμένης χωρητικότητας.

Registration of new passenger cars by european country

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στην αναλογική μείωση των εκπομπών CO2, που τοποθετεί την Ελλάδα στη 2η θέση της σχετικής κατάταξης για το 2013. Στην 1η, σύμφωνα με την σχετική έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (EEA ή European Environment Agency), βρίσκεται η Ολλανδία ενώ στην 3η ακολουθεί η Μάλτα. Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, ο μέσος όρος εκπομπής CO2 των επιβατικών που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά το 2013 είναι στα 111,9 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με αποτέλεσμα η χώρα μας να εμφανίζει μαζί με την Ολλανδία (στα 109,1 γραμμάρια CO2) τον πιο «καθαρό» στόλο νέων επιβατικών. Στον αντίποδα, οι πιο «βρώμικες» πωλήσεις -για το ίδιο έτος- έγιναν στη Βουλγαρία (141,7), την Εσθονία (146,9) και την Λετονία (147,1).

Average CO2 new passenger cars by european market

Όπως είπαμε και όπως αναφέρεται στην έκθεση, η «διάκριση» αυτή της Ελλάδας οφείλεται κυρίως στην προτίμηση αυτοκινήτων με κινητήρες μικρής χωρητικότητας, ενώ το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στις αγορές της Μάλτας και της Δανίας, που έχει το  πιο αυστηρό φορολογικό σύστημα σε ότι αφορά στην κατοχή αυτοκινήτου. Για το 2014, αναμένεται να υπάρξει μια περαιτέρω μικρή υποχώρηση του CO2 στη χώρα μας λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των diesel.

Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε πως με βάση τους κανονισμούς της ΕΕ (ΕC 443/2009), ο μέσος όρος εκπομπών CO2 ανά γκάμα αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να κυμαίνεται κάτω από τα 130 γραμμάρια το χιλιόμετρο προκειμένου να μην υπάρχουν οικονομικές κυρώσεις, ενώ μέχρι το 2021 το όριο θα μειωθεί στα 95 γραμμάρια/ χλμ.!

Γιάννης Σκουφής

Evolutuion of CO2 new passenger cars by fuel

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured