Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

TO TATRA T87 ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ

Η αεροδυναμική πάντα έπαιζε μεγάλο ρόλο ακόμα..

Η αεροδυναμική πάντα έπαιζε μεγάλο ρόλο ακόμα και στα καθημερινά αυτοκίνητα, πόσο μάλλον σήμερα που η οικονομία καυσίμου και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι το κατεξοχήν ζητούμενο. Στην πορεία λοιπόν προς τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων σημαντικό ρόλο έπαιξε μια εταιρεία από την Τσεχία, που σταμάτησε την ευρεία παραγωγή επιβατικών από το 1999 και η οποία συνεχίζει να κατασκευάζει ειδικά οχήματα εκτός δρόμου.

Πρόκειται βέβαια για την Tatra (το όνομα της προέρχεται από μια οροσειρά στη Σλοβακία και η ιστορία της ξεκινά από το 1897) που συνέλαβε πρώτη το αεροδυναμικό σχήμα σταγόνας (σχεδίαση streamline) μέσα από μία σειρά μοντέλων (1931-1975) πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πίσω από τη σχεδίαση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων της κρύβεται ο εξαιρετικός μηχανικός Hans Ledwinkaοι φήμες λένε πως σχέδια και ιδέες του Ledwinka έκλεψε ο πολύς Ferdinand Porsche– και ένα από τα πιο γνωστά είναι το Tatra T87 (1936-1938), στη σχεδίαση του οποίου μετείχε και ο Erich Übelacker.

Ο αερόψυκτος V8 του των 2.900 κυβικών ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος και απέδιδε 85 άλογα και καθώς το T87 ήταν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο της εποχής του εξασφαλίζει μια τελική που έφτανε τα 160 χλμ/ώρα. Χάρη στο σχήμα του το Tatra όχι μόνο μπορούσε να κινείται με υψηλές ταχύτητες, αλλά κατανάλωνε μόλις 12,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που ανταγωνιστικά του μοντέλα ήθελαν σχεδόν διπλάσια ποσότητα καυσίμου.

Η παραγωγή του T87 ίσα που ξεπέρασε τις 3.000 μονάδες και ένα από αυτά υπάρχει στην Καλιφόρνια, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, ενώ η αξία του είχε αναγνωριστεί και από τους Ναζί λέγοντας πως «το 87 είναι το αυτοκίνητο της Autobahn».

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured