Σύνδεση

Audi

AUDI A1 1.2 TFSI: Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

Ειλικρινά τώρα, αν πηγαίνατε στην αντιπροσωπεία της Audi κοντά στο σπίτι σας να παραγγείλετε ένα Α1 ποιο θα είχατε σαν προτεραιότητα; Το diesel, το 1.6 TDΙ, έτσι δεν είναι; Κι όμως αν δεν κοιτάξετε και τη βασική έκδοση βενζίνης, την 1.2 TFSΙ με τους 86 ίππους θα έχετε κάνει τη μισή δουλειά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, λέγοντας πως το Α1 είναι ένα σύγχρονο υπερ- μίνι, που ακολουθεί πιστά την οικογενειακή ταυτότητα και αυτό μόνο στα υπέρ του μπορεί να προσμετρηθεί, στην έκδοση S-Line της δοκιμής μας με τη διχρωμία στο αμάξωμα δείχνει ακόμα πιο upper- class, ενώ σε ότι αφορά τους χώρους και τις ανέσεις του, μπορεί να παίξει, με κάποιους μικρούς συμβιβασμούς και το ρόλο του πρώτου αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας.

Το όποιο οικογενειακό προφίλ, ανεξάρτητα του μεγέθους του μοντέλου, εμπεριέχει πλέον αυτόματα και την παράμετρο της οικονομίας, ειδικά σε ότι αφορά τα λειτουργικά έξοδα, που είναι τα τέλη, τα ασφάλιστρα και φυσικά πάνω από όλα η κατανάλωση καυσίμου.

Αμόλυβδης στην προκειμένη περίπτωση, η οποία συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα. Μπορεί τα 5,1 λίτρα που ανακοινώνει επίσημα η γερμανική εταιρεία να έρχονται –αν έρθουν- με προσπάθεια και αρκετό ποσοστό ανοιχτού δρόμου, αλλά μια τιμή γύρω στα 6,3 με 6,5 επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα. Μάλιστα θα μπορούσε να είναι και λίγο πιο χαμηλή αν το κιβώτιο είχε και 6η σχέση, που θα έκανε και το ταξίδι ακόμα πιο ήσυχο και οικονομικό. Ειδικά από τη στιγμή που ο μικρός τετρακύλινδρος είναι ελαστικός από χαμηλά, ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. στις οποίες εμφανίζεται η μέγιστη ροπή του των 160 Nm.

Ανεξάρτητα από τις 5 μόνο σχέσεις στο κιβώτιο το Α1 με τον 1.2 TFSI είναι ήσυχο και πολιτισμένο, μιας και ο κινητήρας του έχει καλούς τρόπους και γίνεται τραχύς μόνο εφόσον τον εξωθήσεις στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου. Αν όμως το κάνεις αυτό το μόνο που θα έχεις καταφέρει στην πράξη θα είναι να αυξήσεις σημαντικά την κατανάλωση, καθώς στο στοιχείο του βρίσκεται στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές, περιοχή στην οποία τον διατηρείς εύκολα χάρη στο σωστά κλιμακωμένο και με εύχρηστο επιλογέα κιβώτιο.  Αν από την άλλη ασχοληθείς λίγο περισσότερο με το κιβώτιο θα αποζημιωθείς με καλύτερες τιμές, είτε κατανάλωσης είτε επιδόσεων. Για τις τελευταίες πάντως σημειώστε ένα 0-100 σε 11,7 δεύτερα και μια τελική 180 χλμ./ ώρα.

Αν δεν βιαστεί κανείς να βγάλει τα συμπεράσματά του από τα απόλυτα νούμερα θα διαπιστώσει στην πράξη πως με το βασικό A1 και παρά τους μόνο 86 ίππους του μπορεί να κινηθεί σβέλτα, εκμεταλλευόμενος πέρα από όλα τα άλλα και τα ιδιαίτερα καλά δυναμικά του χαρακτηριστικά. Το μικρό Audi έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, που δύσκολα σπάνε κι αυτό κάθε άλλο παρά έκπληξη είναι, μιας και το πλαίσιό του διαχειρίζεται χωρίς να έρχεται σε δύσκολη θέση μέχρι και 185 άλογα –το S1 με τα 256 είναι μεν άλλου παπά ευαγγέλιο, αλλά η ύπαρξή του είναι ενδεικτική για τις δυνατότητες της βάσης. του. Παράλληλα τα καταφέρνει καλά και σε ότι αφορά την άνεση, καθώς ο ημιάκαμπτος πίσω αρχίζει να δυσανασχετεί μόνο στις ιδιαίτερα έντονες ανωμαλίες και ακόμα πιο ειδικά στις εγκάρσιες.

Αν μέχρι τώρα δεν έχετε πεισθεί για την προσοχή που πρέπει να δείξετε στο Α1 1.2 TFSI –το Sportback πάντως ότι χάνει, αν χάνει, από πλευράς αισθητικής σε σχέση με το τρίθυρο το αντισταθμίζει και με το παραπάνω με την πρακτικότητά του- σημειώστε και τα συγκριτικά χαμηλά ασφάλιστρα που συνεπάγονται τα μόλις 1.200 κυβικά του, τα 106 ευρώ των τελών κυκλοφορίας, το ελάχιστο ποσό των τεκμηρίων που συνοδεύουν την κατοχή του και βέβαια την τιμή αγοράς του, που ξεκινά από τις 16.040 ευρώ με απόσυρση (17.050 χωρίς) για τα βασικό αλλά ουσιαστικά χωρίς ελλείψεις επίπεδο εξοπλισμού Attraction. Για να συγκρίνετε μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή του Α1 1.6 TDI και στους τιμοκαταλόγους μας μπορείτε να δείτε την τρέχουσα τιμή του.

Γιάννης Σκουφής

ΑUDI A1 1.2 TFSI SPORTBACK
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.964×1.740×1.416 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.469 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 270- 920 λίτρα
Βάρος: 1.040 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 86 PS/ 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,7”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 118 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 106 €
Τιμή: από 17.040  €, από 16.050 € με απόσυρση

images-fraisis

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Σάκκος Θεοδοσιος

    12/06/2016 στις 18:53

    Κόλλησε ο δείκτης βενζίνης και δείχνω στα 3/4 ενώ είναι γεμάτο βενζίνη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured