Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

Είναι κάτι σα ρώσικη ρουλέτα: ανάβει το λαμπάκι για το καύσιμο και εσύ συνεχίζεις, για τους δικούς σου λόγους. Και ξαφνικά ενώ οδηγείς με το μάτι στον υπολογιστή ταξιδίου του αυτοκινήτου σου οι ενδείξεις σβήνουν και βλέπεις μόνο παύλες ή ένα μεγαλοπρεπές μηδέν.

Θα μείνεις τώρα στη μέση του πουθενά; Σε λίγο; Σε πόσο; Θα προλάβεις να φτάσεις σε πρατήριο ή θα μείνεις στη μέση του πουθενά και θα μπλέξεις; Και καλά γιατί δεν έβαλες καύσιμο στο προηγούμενο βενζινάδικο; Με όλες αυτές τις σκέψεις να τριβελίζουν στο μυαλό αυτό που χρειάζεται είναι κατ’ αρχήν ηρεμία και κατά δεύτερον μια εικόνα της κατάστασης. Από τη στιγμή που θα ανάψει το λαμπάκι.

Από τη στιγμή λοιπόν που στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου σας ανάψει η πορτοκαλί ενδεικτική λυχνία που σας προτρέπει να ψάξετε πρατήριο κινείστε ήδη με τα λίτρα της ρεζέρβας. Πόσα είναι αυτά και για πόσα χιλιόμετρα φτάνουν; Το πρώτο εξαρτάται από το μέγεθος του αυτοκινήτου και από τον κινητήρα του και βέβαια από την επιλογή του εκάστοτε κατασκευαστή. Συνήθως λοιπόν η ρεζέρβα κυμαίνεται από 6 έως 10 λίτρα, με το πιο δημοφιλή μοντέλα, μέχρι τη μεσαία κατηγορία δηλαδή η τιμή να είναι πιο κοντά στο 6 παρά στα 10.

Διαφορές υπάρχουν και στο πότε ανάβει η λυχνία, αν και σε κάθε περίπτωση ο καθοριστικός παράγοντας είναι η αυτονομία που προσδιορίζεται από τον υπολογιστή. Στα πιο πολλά μοντέλα λοιπόν ανάβει όταν από τη μέχρι τότε κατανάλωση υπολείπονται ακόμα 80 χιλιόμετρα σπανιότερα 100. Η τιμή αυτή είναι ενδεικτική, γιατί από κει και πέρα η κατανάλωση μπορεί για διάφορους λόγους –από την κίνηση μέχρι τη μορφολογία του εδάφους, από τη λειτουργία του κλιματιστικού ή του δυναμό- να αυξηθεί και αντίστοιχα να μειωθεί η αυτονομία.

Αντίστοιχα όταν σβήσει η ένδειξη της αυτονομίας και αντικατασταθεί όπως είπαμε είτε από παύλες είτε από το μηδέν, δεν σημαίνει ότι θα μείνετε στα επόμενα 100 μέτρα. Συνήθως, αν θέλετε να εξαντλήσετε όλα τα περιθώρια, υπάρχει θεωρητικά η δυνατότητα να καλύψετε άλλα 10 με 20 χιλιόμετρα. Και λέμε θεωρητικά γιατί εδώ θα πρέπει να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί σε σχέση με το πρώτο άναμμα στο λαμπάκι, γιατί η ποσότητα που έχει απομείνει στο ρεζερβουάρ είναι ακόμα μικρότερη και τα περιθώρια σφάλματος μεγαλύτερα.

Το μόνο που δεν χρειάζεται είναι πανικός, οδηγείστε όσο πιο οικονομικά μπορείτε και κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο πρατήριο. Αν δεν ξέρετε που είναι και έχετε GPS χρησιμοποιείστε το. Πάντως αν τελικά μείνετε από καύσιμο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για ένα: ότι έπαθε ζημιά το αυτοκίνητό σας, μας και όλοι οι κατασκευαστές αποκλείουν το ενδεχόμενο αυτό…

TANK-EMPTY-2

2s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Αννα

    05/05/2015 στις 09:55

    Σας ευχαριστω για τις παραπανω πληροφοριες.

  2. Ηλίας Γρίβας

    08/05/2019 στις 10:44

    Το τελευταίο δεν είναι ακριβές! Χωρίς καύσιμο η αντλία βενζίνης δουλεύει τρελά και είναι εύκολο να καεί. Η ζημιά αυτή μπορεί να κοστίσει αρκετά χρήματα ανάλογα την εταιρία και το μοντέλο. Ενδεικτικά για Toyota Yaris είναι 700€. Επίσης, μπορεί να τραβήξει σκουπίδια που κατακάθονται στο πάτο του ρεζερβουάρ και να προκαλέσει δυσλειτουργία στη παροχή καυσίμου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota