Η Hyundai αποκάλυψε τελικά στο Πεκίνο το νέο της, πολύ-αναμενόμενο μικρό SUV, το iX25, υπό τη μορφή πρωτοτύπου βέβαια, που όμως δε δείχνει να διαφέρει και πολύ από το μοντέλο παραγωγής.
Το οποίο θα τοποθετηθεί φυσικά στην όλο και πιο ανταγωνιστική κατηγορία των μικρών SUV, καθώς το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,30 μέτρα (4,27 για την ακρίβεια), ενώ το μεταξόνιό του θα είναι στα 2,59 (πλάτος και ύψος, 1,78 και 1,63 μέτρα αντίστοιχα).
Οπτικά το iX25 δείχνει ιδιαίτερα σύγχρονο και μάλλον πρόκειται για την πιο καλή μέχρι στιγμής εφαρμογή του Fluidic Design II, της τελευταίας σχεδιαστικής λογικής της εταιρείας. Φυσικά και εδώ το βασικό τόνο τον δίνει η εξαγωνική μάσκα, με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά, ενώ υπάρχει και αρκετό χρώμιο, καθώς και προστατευτικές ποδιές μαζί με πλευρικά προστατευτικά που τονίζουν το off road στοιχείο.
Ο κινητήρας του πρωτοτύπου είναι ένας βενζίνης 2.000 κυβικών κι αν αυτό ακούγεται –και είναι- λίγο περίεργο τόσο για την κατηγορία όσο και για τη γενικότερη τάση του downsizing θα πρέπει να σημειώσουμε αφενός πως πρόκειται για concept και αφετέρου πως για την αρχή το νέο Hyundai iX25 προορίζεται για την κινεζική αγορά, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν προς το τέλος της χρονιάς. Όταν έρθει στην Ευρώπη –μάλλον δεν τίθεται θέμα να μην έρθει- τότε σαφώς θα έχει και μικρότερους κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου.
Γιάννης Σκουφής