Σύνδεση

Featured

ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΦΤΗΝΟ

Οι τιμές των καυσίμων σε συνδυασμό με τις τιμές των διοδίων έχουν κάνει τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ακριβές, με αποτέλεσμα να τις σκέφτεσαι όχι μια άλλα δυό και τρεις φορές, ειδικά αν τα χιλιόμετρα μέχρι τον τελικό προορισμό είναι πολλά. Από την άλλη Πάσχα είναι, πάλι σπίτι θα καθίσεις αν έχεις τη δυνατότητα να πας κάπου;

Προκειμένου λοιπόν το πασχαλινό ταξίδι να μας επιβαρύνει οικονομικά όσο το δυνατόν λιγότερο και από τη στιγμή που οι τιμές των διοδίων είναι φιξ –υπάρχουν και οι «κοπάνες» αλλά το αποτέλεσμα είναι τελικά αμφίβολο- ο μόνος τρόπος είναι να περιορίσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας.

Δύσκολο; Όχι και τόσο, ειδικά αν υιοθετήσουμε κάποιες απλές πρακτικές, τόσο πριν ξεκινήσουμε, όσο και στον τρόπο που θα οδηγήσουμε, μιας και όσο οικονομικό κι αν είναι ένα αυτοκίνητο η κατανάλωσή του εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό –οι σχετικές έρευνες κάνουν λόγο για 30% και πλέον- από τον οδηγό και τις συνήθειές του.

Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν:

  • Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών, ενώ την προσαρμόζουμε σε αυτήν που ορίζει ο κατασκευαστής όταν είναι φορτωμένο. Μάλιστα μπορούμε να την αυξήσουμε και κατά 0,3 bar προκειμένου να κάψουμε ακόμα λιγότερο, χωρίς να χάσουμε σε οδική συμπεριφορά. Όταν η πίεση στα λάστιχα είναι χαμηλή αυξάνεται η επιφάνεια επαφή τους με το δρόμο και κατά συνέπεια τόσο οι τριβές όσο και η κατανάλωση.
  • EASTER-TRIP-5
  • Αδειάζουμε το πορτμπαγκάζ από συμπράγκαλα που θεωρητικά κάποτε μπορεί και να χρειαστούν. Και βάρος μειώνουμε και χώρο κερδίζουμε, μήπως και δεν χρειαστεί τελικά σχάρα ή μπαγκαζιέρα αν τα πράγματά μας είναι τόσο πολλά.
  • Χρησιμοποιούμε σχάρα ή μπαγκαζιέρα μόνο αν πραγματικά δεν γίνεται αλλιώς. Η τοποθέτησή τους χαλάει ριζικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωσή του. Ειδικά όσο μεγαλύτερη ταχύτητα αναπτύσσει. Παράλληλα αυξάνει και το επίπεδο θορύβου. Κοινώς θα μας πάρει τα αυτιά…
  • Το ίδιο ισχύει και για τις βάσεις ποδηλάτων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως αυτές που τοποθετούνται στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων είναι μεν πιο πρακτικές αλλά είναι και πιο ενεργοβόρες από αυτές της οροφής, μιας και καταστρέφουν ακόμα περισσότερο τη ροή του αέρα.
  • EASTER-TRIP-2
  • Αν ο προορισμός δεν θα μας είναι γνώριμος δεν ξεκινάμε απροετοίμαστοι. Ενημερωνόμαστε για τη διαδρομή, ενδεχόμενα και για εναλλακτικές σε περίπτωση που συναντήσουμε μποτιλιάρισμα, ενώ αν έχουμε σύστημα πλοήγησης (GPS) φυσικά και το χρησιμοποιούμε. Τα πιο σύγχρονα μοντέλα έχουν και πρόγραμμα Eco, στην οποία λαμβάνουν υπόψη τις πληροφορίες για την κίνηση (TA η επιλογή στο ηχοσύστημά σας, αλλά στην η χρήση από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς είναι κατά κανόνα άλλη και ιδιαίτερα ενοχλητική), αλλά και για τη μορφολογία του εδάφους, μιας και η πολύ ανηφόρα κοστίζει σε καύσιμο.
  • EASTER-TRIP-6

Στο ταξίδι:

  • Βλέπουμε τι γίνεται μπροστά μας και δεν περιορίζουμε το οπτικό μας πεδίο στο προπορευόμενο αυτοκίνητο και μόνο. Έτσι θα μπορέσουμε να αποφύγουμε  άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα που κοστίζουν πάρα πολύ σε καύσιμο.
  • EASTER-TRIP-8
  • Δεν αγνοούμε τις ενδείξεις για αλλαγή σχέσης που ενδεχομένως έχει το αυτοκίνητό μας. Αν τις ακολουθούμε θα έχουμε εξοικονόμηση καυσίμου που μπορεί να φτάσει και το 15 %, ενώ δεν πρέπει να απορούμε αν μας υποδεικνύει να περάσουμε 5η από τα 50- 60 χλμ./ ώρα. Είναι και εφικτό και αποτελεσματικό αν το επιτρέπουν οι συνθήκες (π.χ. επίπεδος δρόμος), ενώ οι πιο πολλοί δεν το γνωρίζουν καν με αποτέλεσμα να κινούνται ακόμα και με 2α και να σπαταλούν καύσιμο.
  • EASTER-TRIP-7
  • Σηκώνουμε το πόδι από το γκάζι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζουμε νεκρά. Ούτε στις κατηφόρες. Πέρα από το ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο δεν υπάρχει και κανένα απολύτως όφελος. Αντίθετα αν αφήσουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει –χωρίς δηλαδή να πατάμε γκάζι- με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο λόγω της λειτουργίας cut off διακόπτεται πλήρως η τροφοδοσία και η κατανάλωση είναι μηδενική. Αν παρατηρήσουμε την ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης στο trip computer που έχουν πολλά μοντέλα και θα το διαπιστώσουμε και στην πράξη.
  • Στη φάση της επιτάχυνσης –κι αυτό οι περισσότεροι το αγνοούμε- το σωστό είναι να πατάμε τέρμα το πεντάλ του γκαζιού. Κι αυτό γιατί έτσι ανοίγει φουλ η «πεταλούδα» και ο κινητήρας αναπνέεει καλύτερα και γίνεται πιο αποδοτικός.
  • Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει ότι οι αλλαγές σχέσεων θα πρέπει να γίνονται λίγο πριν από το κόφτη. Κάθε άλλο μιας και μπορούν χωρίς κανένα πρόβλημα –ειδικά αν πρόκειται για σύγχρονο κινητήρα turbo- να γίνονται γύρω στις 2.500, άντε 3.000 σ.α.λ., ενώ μόλις φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα ταξιδίου περνάμε στο κιβώτιο τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση και πατάμε το γκάζι τόσο όσο χρειάζεται για να διατηρήσουμε την ταχύτητα αυτή. Μάλιστα επειδή η κατανάλωση εξαρτάται και από τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, αν σηκώσουμε το πόδι μας και το πατήσουμε ελάχιστα λιγότερο θα δούμε στο trip computer μεγάλη διαφορά στη στιγμιαία κατανάλωση.
  • EASTER-TRIP-9
  • Η ταχύτητα ταξιδίου πάντως είναι ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει πολύ την κατανάλωση. Ενδεικτικό είναι πως αν κινούμαστε με τα ¾ της τελικής ταχύτητας του αυτοκινήτου μας καταναλώνουμε τη μισή βενζίνη σε σχέση με το αν κινούμασταν με την τελική του, μιας και η αεροδυναμική αντίσταση όσο ανεβαίνουν τα χλμ./ ώρα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου την πετυχαίνει κανείς με ταχύτητες γύρω στα 120 με 130 χλμ./ ώρα. Αφήστε που πέρα από βενζίνη γλυτώνεις και τις κλίσεις για υπερβολική ταχύτητα στα γρήγορα κομμάτια των εθνικών οδών. Χωρίς μάλιστα επί της ουσίας να καθυστερείς.

Καλό Πάσχα, με ένα ασφαλές και οικονομικό ταξίδι.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured