Η Chery οργάνωσε ένα εντυπωσιακό crash test για το ηλεκτρικό Exeed Sterra ES στην Tianjin της Κίνας. Η δοκιμή πρόσκρουσης που έγινε υπό την επίβλεψη του China Automotive Technology and Research Centre (CATARC), στόχευε να αναδείξει τη δομική αντοχή του αυτοκινήτου και την ασφάλεια της μπαταρίας του.
Για το συγκεκριμένο crash test χρησιμοποιήθηκαν τρία Exeed Sterra ES σε ένα σενάριο που προσομοίαζε ένα πιθανό ατύχημα: Ένα σταματημένο Sterra ES τοποθετήθηκε σε κατάσταση αναστροφής, ενώ δύο κινούμενα το χτύπησαν ταυτόχρονα με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Το πρώτο προσέκρουσε στο εμπρός δεξί μέρος του σταματημένου αυτοκινήτου υπό γωνία 30 μοιρών, ενώ το δεύτερο το χτύπησε πλαγιομετωπικά από την πλευρά του συνοδηγού.
Παρότι το σενάριο παρέχει χρήσιμα δεδομένα, δεν αντικατοπτρίζει πλήρως τις συνθήκες ενός πραγματικού ατυχήματος, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση όλα τα οχήματα θα βρίσκονταν σε κίνηση, κάτι που θα επηρέαζε την κατανομή των δυνάμεων πρόσκρουσης.
Το αποτέλεσμα της δοκιμής ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Παρά τη δύναμη πρόσκρουσης που έφτασε τους 35 τόνους, το Exeed Sterra ES διατήρησε τη δομική του ακεραιότητα, προστατεύοντας τους «επιβάτες», τα ανδρείκελα δηλαδή στο εσωτερικό του.
Οι κολόνες του αμαξώματος άντεξαν, οι επτά αερόσακοι ενεργοποιήθηκαν σωστά, οι πόρτες ξεκλείδωσαν αυτόματα και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης ενεργοποιήθηκε σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Επιπλέον, η μπαταρία παρέμεινε άθικτη, χωρίς διαρροές, καπνό ή φωτιά, ενώ το σύστημα υψηλής τάσης απενεργοποιήθηκε όπως προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις.
Παρά τα θετικά αποτελέσματα, η δοκιμή εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη μεθοδολογία της. Δοκιμές που διεξάγονται από τον ίδιο τον κατασκευαστή δεν παρέχουν πάντα πλήρη αξιοπιστία, ενώ οι ανεξάρτητες αξιολογήσεις από οργανισμούς όπως οι EuroNCAP ή IIHS, οι οποίοι εφαρμόζουν αυστηρότερα πρότυπα, κρίνονται απαραίτητες.
Το Exeed Sterra ES αποτελεί μια σημαντική προσπάθεια της Chery να ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με μπαταρία 97,7 kWh και αυτονομία που ξεπερνά τα 700 χλμ., το μοντέλο διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς.
Η συνεχής βελτίωση των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών στον τομέα της ασφάλειας τις καθιστά ολοένα και πιο ανταγωνιστικές, με στόχο να διεκδικήσουν θέση απέναντι σε καταξιωμένους κατασκευαστές.