Μια νέα έρευνα από την P3, εταιρεία τεχνολογικών συμβούλων με έδρα τη Στουτγάρδη, αναδεικνύει την ανθεκτικότητα των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αναλύοντας δεδομένα από περισσότερα από 7.000 οχήματα, η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι μπαταρίες διατηρούν κατά μέσο όρο το 87% της αρχικής τους χωρητικότητας, ακόμα και μετά από 200.000-300.000 χιλιόμετρα.
Ο δείκτης «State of Health» (SoH) χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της κατάστασης της μπαταρίας, εκφράζοντας το ποσοστό της αρχικής χωρητικότητας που παραμένει διαθέσιμο.
Οι κατασκευαστές εγγυώνται ότι οι μπαταρίες θα διατηρούν πάνω από 80% SoH για τουλάχιστον 160.000 χλμ. ή 8 χρόνια, με νέες εγγυήσεις να επεκτείνονται σε 250.000 χλμ. ή 10 χρόνια.
Η γήρανση της μπαταρίας δεν είναι γραμμική. Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης χωρητικότητας συμβαίνει κατά τα πρώτα 30.000 χλμ., με το SoH να πέφτει στο 95%.
Έπειτα, η φθορά επιβραδύνεται σημαντικά, χάρη σε σταθεροποιητικές χημικές διαδικασίες. Μετά από 100.000 χλμ., η πτώση είναι ελάχιστη.
Η χρήση επηρεάζει τη μακροζωία της μπαταρίας. Παράγοντες όπως συχνή φόρτιση στο 100%, ακραίες θερμοκρασίες και ταχεία φόρτιση με υψηλή ένταση μπορεί να επιταχύνουν τη φθορά.
Ωστόσο, η πρόοδος της τεχνολογίας και η σωστή χρήση μπορούν να διατηρήσουν τις μπαταρίες λειτουργικές για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Η έρευνα ενισχύει την εμπιστοσύνη στη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθιστώντας τα μια αξιόπιστη επιλογή για μακροχρόνιες μεταφορές.