Σύνδεση

Featured

Οδηγούμε το νέο Kia EV3 στην Πορτογαλία

Ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι όσο περνά ο καιρός όλο και περισσότερα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που συναντάς στο δρόμο. Κάτι που είναι λογικό τόσο λόγο της κρατικής επιδότησης που «τρέχει» όσο και το γεγονός ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αρχίζουν να εξομαλύνονται ή αν προτιμάτε να πέφτουν προς τα επίπεδα των συμβατικών.

Κάτι που ισχύει ως ένα βαθμό και στην περίπτωση του EV3 που τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως είναι τα Cupra Born, Hyundai Kona, Smart #1, Volvo EX30, VW ID.3 κ.α. προσφέροντας χώρους ανάλογους με ένα Sportage. Από την άλλη και οι τιμές του EV3 (πάντα με την επιδότηση) ακούγονται δελεαστικές αφού ξεκινούν από τις 29.900 ευρώ και από τις 33.990 ευρώ με τη μεγάλη μπαταρία.

Μέχρι να φτάσουμε εκεί ας ρίξουμε μια ματιά στο ελκυστικό EV3 με το κόμπακτ αμάξωμα που ξεχωρίζει από τα ξεχωριστά φωτιστικά σώματα και τις χωνευτές λαβές στις μπροστινές πόρτες και τις κρυφές στις πίσω κ.α.

Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,30 μέτρα και συγκριτικά με ένα Hyundai Kona είναι περίπου μισή παλάμη πιο μικρό. Το πλάτος φτάνει τα 1,85 μέτρα και το ύψος τα 1,56 μέτρα. Αν και η απόσταση των 14 εκατοστών από το έδαφος δεν ανταποκρίνεται στον ορισμό ενός SUV, τα περιμετρικά πλαστικά προσδίδουν μία περιπετειώδη αύρα.

Το εσωτερικό του EV3 χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστική αισθητική και υψηλή ποιότητα υλικών, με μεγάλο ποσοστό από αυτά να είναι ανακυκλωμένα. Το ταμπλό υιοθετεί το ψηφιακό πακέτο του EV9, με τρεις οθόνες που περιλαμβάνουν δύο 12,3 ιντσών (για τον πίνακα οργάνων και το infotainment) και μία μικρότερη 5,3 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού.

Μερικά εκατοστά κάτω από τις οθόνες υπάρχουν πολύ βολικοί απτικοί διακόπτες για πιο εύκολη και πιο άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες. Διακόπτες υπάρχουν και για το σύστημα κλιματισμού. Παρότι οι δύο μεγαλύτερες οθόνες έχουν εξαιρετική ευκρίνεια και γρήγορη απόκριση, η μικρότερη δεν είναι πάντα εύκολα ορατή λόγω της γωνίας θέασης και της στεφάνης του τιμονιού.

Πάντως, η καμπίνα διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και πρακτικές λεπτομέρειες, όπως το συρόμενο υποβραχιόνιο. Όσο για το μεταξόνιο των 2.680 χιλιοστών, που είναι ίδιο με αυτό του Kia Sportage, εξασφαλίζει κορυφαίους χώρους για την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 460 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό.

Η Kia έχει εξοπλίσει το EV3 με όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες, από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης μέχρι την υποστήριξη εξωτερικής φόρτισης μέσω του συστήματος V2L. Επιπλέον, το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζεται από έναν ψηφιακό βοηθό με ChatGPT, ενώ δεν λείπει και η δυνατότητα χειρισμού μέσω smartphone.

Με τέτοιες τεχνολογίες, το EV3 θέτει υψηλά πρότυπα για τα ηλεκτρικά SUV. Άλλωστε, η Kia (όπως και η Hyundai), έχει αποδείξει πως βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ηλεκτροκίνησης, αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής όπως η προηγμένη πλατφόρμα 400V/800V, που έκανε ντεμπούτο στα Ioniq 5 και EV6.

Στην περίπτωση του EV3, η πλατφόρμα λειτουργεί στα 400V, αλλά συνεχίζει να προσφέρει υψηλή απόδοση και χαρακτηριστικά. Στην έκδοση Long Range με τη μπαταρία των 81,4 kWh, το πιο μικρό -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- της Kia ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP).

H έκδοση Standard Range με τη μπαταρία των 58,3 kWh προσφέρει 436 χιλιόμετρα. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ αργότερα θα διατεθεί και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Κατά την πρώτη μας οδηγική επαφή με το EV3 στη Λισαβόνα διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι το πόσο ολοκληρωμένο είναι το νέο ηλεκτρικό της Kia που μπορεί να καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες μίας οικογένειας. Πέρα από το χωροταξικό τομέα, κολακευτικά είναι τα μηνύματα από τη λειτουργικότητα και την απόδοσή του συστήματος πρόωσης.

Η έκδοση Long Range, με την αυτονομία της να φτάνει στην πράξη τα 550 χιλιόμετρα, προσφέρει άνεση και σιγουριά στους οδηγούς που ανησυχούν για τη φόρτιση. Η κατανάλωση κυμάνθηκε από 15 έως 16 kWh/100 χιλιόμετρα, κάτι που αποτελεί εξαιρετική επίδοση για το βάρος των 1.930 κιλών. Σε αυτό συμβάλλουν η μελετημένη αεροδυναμική (Cd: 0,26), το νέο αποδοτικό σύστημα HVAC, και η προσεγμένη σχεδίαση με ειδικά πάνελ στο κάτω μέρος.

Η οδήγηση του EV3 είναι απολαυστική, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι. Τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας διασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης, ακόμη και στις εκδόσεις με τους τροχούς των 19 ιντσών. Γενικότερα το EV3 είναι ένα εντυπωσιακά καλά στημένο αυτοκίνητο, που χαίρεσαι να το οδηγείς και με πολύ καλό περιμετρικό έλεγχο.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, με τέσσερα επίπεδα έντασης που ρυθμίζονται μέσω paddles στο τιμόνι. Το σύστημα i-Pedal είναι πολύ έξυπνο και διαθέτει τέσσερις εντάσεις με την «έξυπνη» λειτουργία του να προσαρμόζει αυτόματα την ανάκτηση και το ρολάρισμα. Υπάρχουν και πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Snow, My Drive).

Στην Ελλάδα, το EV3 θα είναι διαθέσιμο από τον επόμενο μήνα, με τις τιμές να ξεκινούν από 29.990 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία και από 33.990 ευρώ για την έκδοση Long Range. Πρόκειται για μία άκρως ανταγωνιστική πρόταση που σίγουρα θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όσων αναζητούν ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV. Το EV3 δεν είναι απλώς καλό· είναι ένα μοντέλο που μπορεί να αλλάξει τους κανόνες της κατηγορίας του.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured