Ο όμιλος Volkswagen βρίσκεται σε μια οικονομική καταιγίδα που θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο έως και τριών από τα έξι εργοστάσιά του στη Γερμανία.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, το επιχειρησιακό συμβούλιο της VW, με επικεφαλής την Daniela Cavallo, πρότεινε σημαντικές μειώσεις μισθών σε όλα τα επίπεδα του εργατικού δυναμικού, συμπεριλαμβανομένων των στελεχών.
Αυτό το δραματικό μέτρο, πιστεύει ο Cavallo, θα μπορούσε να αποτρέψει τις μαζικές απολύσεις και να διασφαλίσει το μέλλον των γερμανικών εργοστασίων παραγωγής.
Το εργατικό κόστος έχει καταστεί βασικό σημείο εστίασης στις προσπάθειες της VW για εξοικονόμηση κόστους, οι οποίες αποσκοπούν στην περικοπή 16,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ενώ το κόστος αυτό αντιπροσωπεύει το 15,4% των εσόδων της VW – σημαντικά υψηλότερο από το 9,5%-11% που παρατηρείται σε ανταγωνιστές όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Stellantis – ο Cavallo υποστηρίζει ότι είναι μόνο ένα κλάσμα της απαιτούμενης εξοικονόμησης.
Η πρόταση περιλαμβάνει αναστολή των μπόνους παράλληλα με τις περικοπές μισθών, καθιστώντας το βάρος συλλογικό.
Η κρίση της Volkswagen δεν περιορίζεται μόνο στις γερμανικές δραστηριότητές της. Τα κέρδη από τις άλλες μάρκες της, συμπεριλαμβανομένων των Porsche, Audi και VW Financial Services, μειώθηκαν κατά 5,4 δισ. ευρώ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, επιβαρύνοντας περαιτέρω τα οικονομικά του ομίλου.
Τα εργοστάσια που κινδυνεύουν περιλαμβάνουν το εργοστάσιο Transparent στη Δρέσδη, το οποίο παράγει το ID.3, και το εργοστάσιο Osnabrück, γνωστό για την κατασκευή του T-Roc Cabriolet και της σειράς 718 της Porsche.
Εάν προχωρήσουν αυτά τα κλεισίματα, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια σημαντική αλλαγή στο κατασκευαστικό αποτύπωμα της VW, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια εποχή ταχείας στροφής προς την ηλεκτροκίνηση και έντονου παγκόσμιου ανταγωνισμού.