Τα αυτοκίνητα της Tesla αναδείχθηκαν ως τα πιο συχνά εμπλεκόμενα σε θανατηφόρα δυστυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της iSeeCars.
Η έρευνα αυτή βασίστηκε σε δεδομένα του συστήματος καταγραφής θανάσιμων δυστυχημάτων (Fatality Analysis Reporting System – FARS) και εξέτασε περιστατικά με τουλάχιστον έναν νεκρό επιβάτη για τα έτη 2017-2022. Αναλύθηκαν αυτοκίνητα κατασκευής από το 2018 έως και το 2022, καταγράφοντας ποσοστά θανάσιμων δυστυχημάτων ανά δισεκατομμύριο χιλιόμετρα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως για τα αυτοκίνητα της Tesla καταγράφηκαν 5,6 θανάσιμα δυστυχήματα ανά δισεκατομμύριο χιλιόμετρα. Ακολουθούν η Kia με 5,5, η Buick με 4,8, η Dodge με 4,4 και η Hyundai με 3,9.
Ο μέσος όρος για όλα τα αυτοκίνητα είναι 2,8, γεγονός που καθιστά τα δυστυχήματα με Tesla σχεδόν διπλάσια σε θανάτους από το μέσο όρο.
Από πλευράς μεμονωμένων μοντέλων το Tesla Model Y εμφάνισε δείκτη 10,6, δηλαδή σχεδόν πενταπλάσιο από τον μέσο όρο για SUV, καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη λίστα με τα υψηλότερα ποσοστά. Άλλα μοντέλα με υψηλούς δείκτες είναι τα Hyundai Venue, Chevrolet Corvette, Mitsubishi Mirage, Porsche 911, Honda CR-V. Ιδιαίτερα υψηλό δείκτη -με 5,8 διπλάσιο του μέσου όρου- είχε και το Tesla Model S.
Παράγοντες που επηρεάζουν τα ευρήματα
Η μελέτη τονίζει πως τα υψηλά ποσοστά δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι τα αυτοκίνητα της Tesla είναι λιγότερο ασφαλή. Σύμφωνα με τον Karl Brauer, αναλυτή της iSeeCars, οι αριθμοί αυτοί αντικατοπτρίζουν περισσότερο τη συμπεριφορά των οδηγών παρά την κατασκευή των οχημάτων.
«Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα διαθέτουν υψηλές αξιολογήσεις ασφαλείας και αποδίδουν καλά στις δοκιμές πρόσκρουσης. Οι δείκτες αυτοί πιθανώς συνδέονται με την οδηγική συμπεριφορά και τις συνθήκες οδήγησης».
Η αποφυγή δυστυχημάτων εξαρτάται κυρίως από τη συμπεριφορά του οδηγού, υπογραμμίζει η έρευνα. Ο Brauer προσθέτει: «Ένας συγκεντρωμένος και προσεκτικός οδηγός, που σέβεται τους κανόνες, είναι πιο πιθανό να φτάσει ασφαλής, ανεξαρτήτως αυτοκινήτου».
Συμπεράσματα
Αν και τα Tesla δεν φαίνεται να υστερούν από άποψη σχεδιασμού η συμπεριφορά των οδηγών τους, κατά πιθανότητα λόγω της ισχύος τους, της τεχνολογίας και των επιδόσεών τους, οδηγεί σε αυξημένα ποσοστά θανατηφόρων δυστυχημάτων.