Η Nissan Motor Co. αντιμετωπίζει σημαντικές οικονομικές προκλήσεις, έχοντας να αντιμετωπίσει λήξη αρκετών ομολόγων.
Το 2025, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει αποπληρωμές χρέους ύψους 1,6 δισ. δολαρίων, αλλά το ποσό αυτό εκτοξεύεται στα 5,6 δισ. δολάρια το 2026, καλύπτοντας ομόλογα σε γεν, δολάρια και ευρώ.
Το αυξανόμενο κόστος ασφάλισης έναντι αθέτησης πληρωμών της Nissan και τα αυξανόμενα ασφάλιστρα απόδοσης των ομολόγων της αντανακλούν την ανησυχία της αγοράς, ιδίως καθώς η εταιρεία κινδυνεύει με υποβάθμιση σε καθεστώς junk.
Οι οικονομικές δυσκολίες της Nissan υπογραμμίζονται από τον υψηλό δείκτη χρέους προς κέρδη, 8, έναντι 4,9 της Toyota και 3,3 του μέσου όρου του Nikkei 225.
Το κλίμα στην αγορά παραμένει ευμετάβλητο. Οι μετοχές της Nissan ανέκαμψαν πρόσφατα μετά τη συμμετοχή ενός ακτιβιστή επενδυτή, αλλά υποχώρησαν και πάλι μετά από προειδοποιήσεις για τα κέρδη και περικοπές εργατικού δυναμικού.
Οι αξιολογήσεις χρέους από τους οίκους Moody’s, Fitch και S&P -στην χαμηλότερη επενδυτική βαθμίδα ή στην υψηλότερη κατηγορία «σκουπίδια»- παραμένουν σταθερές, αν και οι κίνδυνοι υποβαθμίσεων παραμένουν.
Οι εξωτερικές πιέσεις επιτείνουν αυτές τις προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πιθανών δασμών των ΗΠΑ στα οχήματα που παράγονται στο Μεξικό, μια χώρα που αποτελεί βάση παραγωγής για τη Nissan.
Οι εμπορικές πολιτικές του εκλεγμένου προέδρου Τραμπ αποτελούν πρόσθετες απειλές, ενισχύοντας τις αβεβαιότητες για τις παγκόσμιες δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το μέλλον της Nissan εξαρτάται από την εξισορρόπηση της αποπληρωμής του χρέους, των επενδύσεων στην καινοτομία και την προσαρμογή στις γεωπολιτικές αλλαγές και τις αλλαγές της αγοράς.