Η Ουγγαρία αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο αυτοκινητοβιομηχανίας με τις BYD και BMW να ξεκινούν παραγωγή το 2025.
Η BMW θα κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα υψηλής αυτονομίας στην πόλη Debrecen, βασισμένα στη νέα πλατφόρμα “Neue Klasse”.
Η BYD εγκαινιάζει το πρώτο ευρωπαϊκό της εργοστάσιο στην πόλη Szeged, εστιάζοντας σε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η στρατηγική της BYD στην Ευρώπη, μετά την είσοδό της το 2022 με 250 καταστήματα σε 19 χώρες, στοχεύει στη μείωση των δασμολογικών επιβαρύνσεων (17% για ηλεκτρικά οχήματα) που επιβάλλονται σε εισαγωγές από την Κίνα.
Παράλληλα, η CATL επενδύει σε εργοστάσιο μπαταριών αξίας 7,3 δισ. ευρώ, με παραγωγική ικανότητα ικανή να τροφοδοτήσει πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως.
Η Ουγγαρία, βασικός εταίρος της Γερμανίας και πλέον και της Κίνας, ελπίζει πως αυτές οι επενδύσεις θα τονώσουν την οικονομία της, που βρέθηκε σε ύφεση το 2024.
Με στόχο την ανάπτυξη 3,4% το 2025, η στρατηγική του πρωθυπουργού Viktor Orban επικεντρώνεται στην προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων για ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες.
Αντίθετα, στην Ελλάδα, παρόλο που η χώρα παρακολουθεί την ευρωπαϊκή εξέλιξη, δεν φαίνεται να υπάρχει άμεσο ενδιαφέρον για την κατασκευή αυτοκινητοβιομηχανικών μονάδων.