Η Xiaomi, ευρέως αναγνωρισμένη για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, εισήλθε φέτος στην ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της.
Αφορμή για την κίνηση αυτή αποτέλεσε η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να επιβάλει κυρώσεις στην εταιρεία στις αρχές του 2021, γεγονός που αποτέλεσε καταλύτη για την απόφαση της Xiaomi να αναπτύξει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος Lei Jun.
Σε μια ετήσια εκδήλωση στο Πεκίνο, ο Lei αφηγήθηκε τη στιγμή που έλαβε ένα τηλεφώνημα σχετικά με τις κυρώσεις, περιγράφοντάς το ως μια συγκλονιστική και απροσδόκητη εξέλιξη.
Αυτό οδήγησε σε μια επείγουσα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου την ίδια ημέρα, όπου ελήφθη η απόφαση να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Lei παραδέχτηκε ότι χωρίς τον σημαντικό αντίκτυπο των αμερικανικών κυρώσεων, η Xiaomi ίσως να μην είχε εισέλθει γρήγορα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η εκδήλωση, όπου ο Lei παρουσίασε τη φιλοδοξία της Xiaomi να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε αγοραστές από μάρκες όπως η Tesla, η BMW, η Audi και η Mercedes, συγκέντρωσε πάνω από 1,5 εκατομμύρια θεατές στο WeChat.
Η Xiaomi αμφισβήτησε τις κυρώσεις του 2021 σε ομοσπονδιακό δικαστήριο και κατάφερε να ανατρέψει την απόφαση μέχρι τον Μάιο του ίδιου έτους. Μέχρι τότε, ο Lei είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του SU7, ενός σπορ ηλεκτρικού οχήματος που έμοιαζε με Porsche, με τιμή εκκίνησης κάτω από 30.000 δολάρια.
Παρά το γεγονός ότι η Xiaomi έλαβε προσφορά αποτίμησης ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων από επιχειρηματικά κεφάλαια για τις αρχικές της δραστηριότητες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αρνήθηκε.
Η εταιρεία σκοπεύει να παραδώσει τουλάχιστον 100.000 μονάδες SU7 φέτος, με στόχο 120.000 πωλήσεις, μια σημαντική αύξηση από τον αρχικό στόχο των 76.000 μονάδων. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, η Xiaomi είχε ήδη παραδώσει πάνω από 25.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο των 100.000 μονάδων μέχρι τον Νοέμβριο.
Το SU7, που προς το παρόν διατίθεται μόνο στην Κίνα, σηματοδοτεί το τολμηρό βήμα της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία, με φιλοδοξίες να γίνει μία από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Εν τω μεταξύ, ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, στην προεκλογική του ομιλία, υπογράμμισε τα σχέδιά του να ανατρέψει τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων και να επιβάλει υψηλούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό, αν επανεκλεγεί.