Σύνδεση

F1

F1: Δείτε πως θα είναι τα νέα μονοθέσια από το 2026 (Video)

Πριν από το Γκραν Πρι του Καναδά, η FIA παρουσίασε τα βασικά στοιχεία των καινούργιων μονοθεσίων για το 2026, τα οποία θα συνοδεύονται από νέες μονάδες ισχύος και την υποχρεωτική χρήση πλήρως βιώσιμων καυσίμων.

Τα νέα μονοθέσια θα είναι 30 κιλά πιο ελαφριά από τα τρέχοντα της Φόρμουλα 1, ενώ θα είναι έχουν μικρότερο μήκος και πλάτος (από 2.000 στα 1.900 χιλιοστά). Το μεταξόνιο θα μειωθεί από τα 3.600 χιλιοστά στα 3.400, ενώ μειωμένο κατά 150 χιλιοστά το μέγιστο πλάτος του δαπέδου.

Επίσης ενώ θα διατηρηθούν οι τροχοί των 18 ιντσών το πλάτος το πλάτος των εμπρός ελαστικών θα μειωθεί κατά 25 χιλιοστά και των πίσω κατά 30, με στόχο να μην υπάρξει σημαντική απώλεια πρόσφυσης.

Για να βελτιωθεί η προσαρμογή των πλαισίων στους νέους κανόνες κινητήρων και να διευκολυνθεί η παρακολούθηση των αυτοκινήτων μεταξύ τους, η κάθετη δύναμη θα μειωθεί κατά 30% και η αντίσταση στον αέρα κατά 55%.

Τα βασικά αεροδυναμικά στοιχεία του μονοθεσίου, που περιλαμβάνουν κινούμενες πτέρυγες, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να ελαχιστοποιούν το φαινόμενο του «βρώμικου αέρα» που επηρεάζει τόσο την αγωνιστική δράση. Αυτό περιλαμβάνει μια πιο στενή εμπρός πτέρυγα, την αφαίρεση των θόλων των εμπρός τροχών και τις πτέρυγες ελέγχου της ροής του αέρα μπροστά από τα πλευρικά.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, θα υπάρχει μια ενεργητική πίσω πτέρυγα τριών στοιχείων με απλοποιημένα τελικά πτερύγια, ενώ η κάτω πτέρυγα θα αφαιρεθεί.

Τα μονοθέσια του 2026 αναμένεται να διαθέτουν μερικώς επίπεδο δάπεδο και χαμηλότερης ισχύος διαχύτη για να μειώσουν το φαινόμενο του ground effect και να μην κάνουν την απόδοση τόσο εξαρτημένη από υπερ-σκληρές και χαμηλής απόστασης από το έδαφος ρυθμίσεις.

Επίσης θα έχουν βελτιωμένα στοιχεία ασφαλείας, όπως μια δομή πρόσκρουσης δύο σταδίων στο εμπρός μέρος και βελτιωμένη προστασία από πλευρικές εισχωρήσεις. Οι αντοχές του roll hoop θα αυξηθούν από 16g σε 20g, ενώ τα φώτα στα τελικά πτερύγια της πίσω πτέρυγας θα γίνουν πιο φωτεινά.

Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, χαρακτήρισε τους νέους κανονισμούς ως «μέτρια επανάσταση» αλλά εκτίμησε ότι ταιριάζουν απόλυτα με το DNA της Formula 1.

«Με αυτό το σύνολο κανονισμών, η FIA προσπάθησε να αναπτύξει μια νέα γενιά αυτοκινήτων που είναι απόλυτα συνδεδεμένα με το DNA της Formula 1», είπε.

«Μονοθέσια που είναι ελαφρά, εξαιρετικά γρήγορα και ευέλικτα, αλλά που παραμένουν στην αιχμή της τεχνολογίας. Για να το πετύχουμε αυτό, εργαστήκαμε προς την κατεύθυνση του ‘ευέλικτου αυτοκινήτου».

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, πρόσθεσε: «Ο στόχος μας, μαζί με τη Formula 1, ήταν να παράγουμε ένα μονοθέσιο που θα είναι κατάλληλο για το μέλλον της ελίτ κατηγορίας του αθλήματος. Πιστεύουμε ότι επιτύχαμε αυτόν τον στόχο».

Οι νέοι κανονισμοί για το 2026 αναμένεται να επικυρωθούν σε συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 28 Ιουνίου.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin