Η Mercedes-Benz φέρεται να μειώνει τις επενδύσεις της στην ανάπτυξη πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων, καταργώντας κυρίως τα σχέδια για τη νέα αρχιτεκτονική MB.EA Large, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2028.
Αυτή η πλατφόρμα προοριζόταν να υποστηρίξει τα επόμενης γενιάς σαλούν και SUV EQE και EQS.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα από τη Γερμανία, η απόφαση να σταματήσει η ανάπτυξη της πλατφόρμας MB.EA Large οφείλεται στα απογοητευτικά στοιχεία πωλήσεων των υφιστάμενων μοντέλων EQE και EQS.
Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα αποφέρει σημαντική εξοικονόμηση πόρων, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 4 και 6 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Με την ακύρωση της πλατφόρμας MB.EA Large, η Mercedes-Benz στρέφεται στην περαιτέρω ενίσχυση της πλατφόρμας EVA2, η οποία σήμερα υποστηρίζει τα μοντέλα EQE και EQS.
Η ανανεωμένη EVA2 θα διαθέτει αρχιτεκτονική φόρτισης 800V, αναβαθμισμένη τεχνολογία κυψελών μπαταρίας και πιο αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες για την επέκταση της εμβέλειας.
Επιπλέον, η Mercedes-Benz έχει περιγράψει σχέδια για άλλες πλατφόρμες EV, όπως η MMA για compact EV, η MB.AMG για σπορ αυτοκίνητα και η MB.VAN για επαγγελματικά οχήματα.
Η πλατφόρμα MMA θα υποστηρίζει τόσο ηλεκτρικά όσο και συστήματα κίνησης εσωτερικής καύσης, ενώ η πλατφόρμα MB.AMG έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2025 για να τροφοδοτήσει τα διάδοχα μοντέλα του AMG GT 4-Door Coupé και των σχετικών SUV.
Η ακύρωση της πλατφόρμας MB.EA Large ευθυγραμμίζεται με έναν ευρύτερο αναπροσανατολισμό των μελλοντικών στρατηγικών ανάπτυξης της Mercedes-Benz.
Η εταιρεία έχει μεταθέσει το στόχο της για την επίτευξη μεριδίου πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων 50% έως το 2025 για το 2030 και έχει αναθεωρήσει τα σχέδια για αποκλειστικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.
Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών, η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να προσφέρει μοντέλα εσωτερικής καύσης μαζί με αντίστοιχα ηλεκτρικά που βασίζονται σε αναβαθμισμένες πλατφόρμες, εξασφαλίζοντας μια ολοκληρωμένη γκάμα που θα ανταποκρίνεται στις διαφορετικές απαιτήσεις της αγοράς.