Η Κίνα βιώνει μια σημαντική μείωση στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στις αρχές αυτού του έτους, σύμφωνα με δεδομένα των κινεζικών τελωνείων.
Ο αριθμός των εξαγωγών EV προς τις 27 χώρες μέλη της ΕΕ μειώθηκε κατά σχεδόν 1/5 κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, με μία αξιοσημείωτη απόκλιση από τα περσινά στοιχεία.
Συγκεκριμένα, περίπου 75.600 EV εξάχθηκαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας μια μείωση κατά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Αυτή η πτώση συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας έρευνας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πιθανές αθέμιτες επιδοτήσεις που παρέχει η Κίνα στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της.
Αυτό είναι μέρος μιας προσπάθειας να διαπιστωθεί εάν αυτές οι επιδοτήσεις παρέχουν αθέμιτα πλεονεκτήματα στους Κινέζους.
Η ανησυχία επισημαίνεται από τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η αύξηση των εισαγωγών από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η MG Motor προκαλεί ανησυχία για τον ανταγωνισμό σε μια δύσκολη συγκυρία για τον κλάδο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δηλώσει την προθυμία της να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που εισέρχονται στην ΕΕ, αναφέροντας νέα στοιχεία που υπονοούν παράνομη οικονομική στήριξη από το Πεκίνο στη βιομηχανία.
Αυτοί οι δασμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τις κινεζικές εξαγωγές EV στην ΕΕ, ενδεχομένως οδηγώντας σε αντίστοιχα μέτρα προστασίας από άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι αναλυτές υπογραμμίζουν την πολυπλοκότητα των προκλήσεων στο διεθνές εμπόριο της Κίνας και εκφράζουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο της έρευνας της ΕΕ στη δυναμική των εξαγωγών-εισαγωγών μεταξύ Κίνας και ΕΕ.