Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΧΑΚΕΡ: ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΕΝΑ LAPTOP

H αυτόνομη οδήγηση, δηλαδή η ανάληψη κάποιων λειτουργιών από το ίδιο το αυτοκίνητο, χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού του, είναι το νέο πεδίο με το οποίο ασχολούνται οι περισσότεροι κατασκευαστές. Αυτοκίνητα λοιπόν που παρκάρουν μόνα τους, που κρατούν και προσαρμόζουν την ταχύτητα και τις αποστάσεις με τον οδηγό απλά παρόν είναι ήδη στην παραγωγή, ενώ ακολουθούν και άλλες ανάλογες λειτουργίες.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν όλα αυτά τα καινούργια κόλπα είναι παλιός: μέσω του κυκλώματος CAN Bus που διαθέτουν όλα πλέον τα σύγχρονα μοντέλα οι πολλοί αισθητήρες και οι αρκετές μονάδες ελέγχου επικοινωνούν μεταξύ τους και λειτουργούν. Φυσικά όλα αυτά εμπεριέχουν και κινδύνους. Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο του Forbes και του δημοσιογράφου Andy Greenberg που ακολουθεί άνθρωποι με εξειδικευμένες γνώσεις μπορούν να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου απλά συνδέοντας ένα laptop στη φύσα διάγνωσης. Όπως θα δείτε μέσω του φορητού υπολογιστή να κάνουν απλές παρεμβάσεις, όπως π.χ. να αλλάζουν την ένδειξη της ποσότητας καυσίμου στο ρεζερβουάρ ή αυτή του ταχυμέτρου, να κορνάρουν χωρίς ο οδηγός να έχει καν τα χέρια του στο τιμόνι ή να κάνουν πιο σημαντικές και γι’ αυτό και πιο επικίνδυνες επεμβάσεις. Να στρίβουν π.χ. το τιμόνι ή να φρενάρουν το αυτοκίνητο κατά το δοκούν.

Μάλιστα οι παρεμβάσεις αυτές μπορούν να γίνουν σε κάποιες περιπτώσεις και χωρίς τη σύνδεση του laptop με καλώδια με το κύκλωμα του αυτοκινήτου, αλλά ασύρματα. Στην περίπτωση αυτή οι χάκερ αποκτούν πρόσβαση στο CAN Bus μέσω ενός κενού ασφαλείας. Π.χ. στο κύκλωμα ανοικτής ακρόασης, όπως έκαναν οι επιστήμονες του Center for Automotive Embedded System Security (CAESS) στις ΗΠΑ.

Οι κατασκευαστές από τη δική τους πλευρά ισχυρίζονται πως τα συστήματα που χρησιμοποιούν είναι ασφαλή, πως με τηλεχειρισμό ενεργοποιούνται κάποιες λειτουργίeς αλλά σαφώς και όχι η εκκίνηση του αυτοκινήτου, πως αυτού του είδους οι εντολές περνούν μέσω των servers τους και κατά κάποιον τρόπο ελέγχονται κ.λπ. Από την άλλη παραδέχονται πως χάκερ θα μπορούσαν να θέσουν εκτός το immobilizer και να κλέψουν το αυτοκίνητο, αλλά και στην περίπτωση αυτή ισχυρίζονται πως χρειάζονται ειδικές γνώσεις και αρκετός χρόνος. Κι έτσι να είναι πάντως, όπως αποδεικνύεται και στο βίντεο που ακολουθεί, υπάρχει θέμα. Μικρό ή μεγάλο θα φανεί στην πορεία με την εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης…

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/39/NEWS/CAR-HACKERS{/gallery}


{youtube}oqe6S6m73Zw{/youtube}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin