Σύνδεση

Featured

Το νέο Hyundai Kona ξεχωρίζει από πολλές απόψεις

Το επιτυχημένο SUV της Hyundai, το Kona πέρασε στη νέα γενιά του και η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα από την οποία ξεκινά η πορεία του στην Ευρώπη.

Φυσικά ο στόχος της κορεάτικης εταιρείας είναι το νέα Kona να αποδειχθεί πιο δημοφιλές σε σχέση με τον προκάτοχό τους και προκειμένου αυτό να γίνει εφικτό όχι μόνο άλλαξε ριζικά η εμφάνισή του αλλά και οι διαστάσεις του.

Έτσι λοιπόν το μήκος του αυξήθηκε κατά 150 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 4,355 μέτρα -τιμή από τις μεγαλύτερες της κλάσης που το τοποθετεί ακριβώς μεταξύ των Bayon και Tucson. Ή για να μιλήσουμε πιο γενικά μεταξύ των κατηγοριών B και C των SUVs.

Κάτι που σημαίνει πως στην πράξη πλέον απευθύνεται σε ένα πολύ πιο ευρύ κοινό.

Αισθητικά η εμφάνισή του είναι σαφώς πιο σύγχρονη σε σχέση με τον προκάτοχό του, με εμφανείς τις επιρροές από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, τα Ioniq.

Χαρακτηριστική είναι η μάσκα αλλά και οι φωτεινές λωρίδες τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ μεταξύ των διαφόρων εκδόσεων -συμβατικές και ήπια υβριδικές, φουλ υβριδική και ηλεκτρική- υπάρχουν διακριτές διαφορές στην εικόνα τους.

Διακριτική και πιο επιθετική είναι φυσικά η εικόνα της N Line, που είναι η πιο σπορ εκδοχή του νέου Kona.

Ταυτόχρονα οι σχεδιαστές της μάρκας διατήρησαν τα τονισμένα φτερά -στις πιο πολλές εκδόσεις τα προστατευτικά τους είναι μαύρα γεγονός που ενισχύει τον SUV χαρακτήρα- που λειτουργούν και ως σύνδεση με την προηγούμενη πια γενιά.

Vibes «ηλεκτρικής» αισθητικής υπάρχουν και στο εσωτερικό, μιας και η ενιαία οπτικά σύνθεση του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής του συστήματος infotainment -η διαγώνιος και των δύο είναι 10,25 ίντσες- παραπέμπει στα Ioniq 5 και 6.

Κάτι που ισχύει και για το επίπεδο δάπεδο, ενώ γενικά οι χώροι είναι σημαντικά αυξημένοι σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Αυτό συμβαίνει τόσο λόγω της αύξησης του μεταξονίου κατά 60 χιλιοστά (στα … μέτρα) αλλά και λόγω των έξυπνων λύσεων που έχουν εφαρμοστεί.

Λύσεις όπως η λεπτή πλάτη των εμπρός καθισμάτων (πάχος μόλις 85 χιλιοστών) που φυσικά απελευθερώνει χώρο για όσους κάθονται πίσω.

Έξυπνη κίνηση, που με τη σειρά της απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα τόσο για μικροαντικείμενα όσο και για μια θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, είναι και η μετακίνηση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού. Και μάλιστα σε μια θέση, κάτω δεξιά, που δεν ενοχλεί διόλου.

Σημαντική από πλευράς εργονομίας είναι και η διατήρηση αρκετών φυσικών κουμπιών που διευκολύνουν τους χειρισμούς, ενώ στην πρακτικότητα συμβάλλουν τόσο η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε τρία μέρη (40:20:40).

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα τουλάχιστον  466 λίτρων, τιμή κορυφαία στην κατηγορία B και από τις καλύτερες σε αυτήν των C SUV, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.300 λίτρα. Ενδιαφέρον είναι πως το κάλυμμα του πορτμπογκάζ, που επιπρόσθετα έχει και πολύ πρακτικό σχήμα, μπορεί να τοποθετηθεί όταν αφαιρεθεί όρθιο στην πλάτη του πίσω καθίσματος.

Η γκάμα του νέου Hyundaui Kona αποτελείται από εκδόσεις βενζίνης 1.000 και 1.600 κυβικών με 120 και 198 ίππους, η πρώτη και με ήπια υβριδική υποβοήθηση, από μια φουλ υβριδική (HEV) με 141 ίππους και από μια πλήρως ηλεκτρική (BEV) που θα είναι διαθέσιμη από το Σεπτέμβριο.

Στην επίσημη παρουσίασή του στην Ελλάδα που έγινε στον παραλιακό μέτωπο της Αττικής οδηγήσαμε τη φουλ υβριδική και την προσθιοκίνητη -υπάρχει και τετρακίνητη- έκδοση βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 198 ίππων.

Το Kona HEV κινείται από το συνδυασμό του ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου των 1.600 κυβικών της Hyundai, ενός ηλεκτροκινητήρα και μιας μπαταρίας 1,56 kWh, που στην πράξη αποδεικνύεται αποτελεσματικός. Τόσο σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμου -η επίσημη μέση τιμή κατά WLTP είναι 4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα- όσο και τον τρόπο με τον οποίο κινεί το αρκετά βαρύ πεντάθυρο αμάξωμα.

Και αυτό γιατί δεν δείχνει να πιέζεται, ενώ η απόκριση είναι καλή ακόμα και όταν ο τετρακύλινδρος λειτουργεί σε πολύ χαμηλές στροφές.

Στο δρόμο αυτό που σημειώνουμε από αυτήν τη σύντομη, πρώτη επαφή είναι ο καλός έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση, το ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, καθώς και η καλή συνεργασία του συνόλου πρόωσης με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Η αλλαγή των τελευταίων στο πρόγραμμα Sport γίνεται και από τα paddles, ενώ στο πρόγραμμα Eco -υπάρχει και το Snow- επιλέγει κανείς το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που επιθυμεί από τα συνολικά τρία διαθέσιμα.

Στην έκδοση βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 198 ίππων από τα paddles επιλέγονται μόνο οι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου. Όσο για τις επιδόσεις εδώ σημειώστε ένα 0-100 σε 7,8 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα.

Το νέο Hyundai Kona είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Premium, Distinctive και N Line) και οι τιμές του ξεκινούν από τις 26.290 ευρώ για την έκδοσή του 1.0Τ των 120 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Το Kona Hybrid κοστίζει από 31.890 ευρώ, ενώ το 1.6Τ από 31.290 ευρώ στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive, ενώ αναλυτικά τις τιμές μπορείτε να τις δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin