Σύνδεση

Featured

40 ΧΡΟΝΙΑ VOLKSWAGEN GOLF ΚΑΙ ΕΠΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

H υλοποίησή του μπορεί να πέρασε από σαράντα κύματα όπως γράψαμε πριν λίγες ημέρες, όμως πριν από 40 ακριβώς χρόνια, στις 29 Μαρτίου του 1974 το πρώτο VW Golf έβγαινε από την γραμμή παραγωγής.

Τότε κανείς ίσως δεν πίστευε πως κάποτε θα βρισκόταν κοντά στο να ξεπεράσει το διάσημο προκάτοχό του, το Σκαραβαίο ή Beetle επισήμως. Σήμερα μετά από 40 χρόνια και 30 εκατομμύρια πωλήσεις αυτό δείχνει κάτι παραπάνω από εφικτό.

Τότε, το 1974, το πρώτο Golf ήταν μέχρι ενός σημείου εξωτικό και όχι μόνο γιατί από το «όλα πίσω» στου Σκαραβαίου πέρασε στο «όλα μπροστά», αλλά και γιατί τα οικογενειακά αυτοκίνητα τότε ήταν κλασικά σεντάν και οτιδήποτε μικρότερο και διαφορετικό ήταν απλά συμβιβασμός. Λογικά λοιπόν το Golf έδειχνε πολύ προχωρημένο, σχεδόν προϊόν επιστημονικής φαντασίας. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro στα πρώτα του μεγάλα βήματα σε συνεργασία με το τμήμα design της VW, ήταν σύγχρονο και άνετο (σε αντίθεση με το Σκαραβαίο), ενώ αποδείχθηκε και αξιόπιστο. Πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε best seller. Μέσα σε 2 μόλις χρόνια πούλησε 1 εκατομμύριο μονάδες και έτσι έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας να κάνουν κι άλλες κινήσεις. Όπως το να τοποθετήσουν το 1976 έναν κινητήρα 1.600 κυβικών με 110 ίππους, να κάνουν τις επιδόσεις προσιτές και να δημιουργήσουν μια ολόκληρη κλάση αυτοκινήτων, αυτή των GTI. Παράλληλα, με το Golf D –το πρώτο Golf diesel του 1976 ήταν ατμοσφαιρικό, ενώ το turbo προστέθηκε το 1982- καθιέρωσε την πετρελαιοκίνηση στις μικρές κατηγορίες, ενώ το 1979 παρουσιάστηκε το Golf Cabriolet με το χαρακτηριστικό ρολ-μπαρ, που ήταν για χρόνια το πιο δημοφιλές ανοιχτό μοντέλο.

Από τον Αύγουστο του 1983, η 2η γενιά πρόσφερε μεγαλύτερη άνεση και όχι μόνο. To Golf II ήταν αυτό που εφοδιάστηκε πρώτο στην κατηγορία του με καταλυτικό μετατροπέα καυσαερίων (1984), ABS (1986), υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι και σύστημα τετρακίνησης (1986), το επονομαζόμενο Syncro.

Η 3η γενιά ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1991, με ένα σύγχρονο, ασφαλές πλαίσιο, ανανεωμένη εμφάνιση χωρίς στρογγυλούς προβολείς και έντονες ακμές, εμπρός αερόσακους (από το 1992), cruise control, καθώς και τους πρώτους diesel άμεσου ψεκασμού (TDI). Παράλληλα πάνω από το GTI των 150 πλέον ίππων υπήρχε το VR6, με εξακύλινδρο κινητήρα 2.800 κυβικών και 170 ίππων. Στην πορεία εμφανίστηκε η νέα γενιά τετρακίνησης Syncro IΙ, ενώ πλέον το Golf ήταν διαθέσιμο και ως στέισον.

Στα τέλη του 1997 έκανε την εμφάνισή του το Golf IV. Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, εισήγαγε το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC (το 1998) και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION που, σε αντίθεση με τα προηγούμενα, χρησιμοποιούσε συμπλέκτη Haldex. Από το 2002 κυκλοφορούσε με τους πρώτους κινητήρες άμεσου ψεκασμού FSI και με 6 πλέον αερόσακους, ενώ η κορυφαία έκδοση αυτής της γενιάς ήταν η R32, που έφτανε τα 250 χλμ./ώρα και χρησιμοποιούσε, για πρώτη φορά, το επαναστατικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

To 2003, δίνοντας έμφαση στην άνεση, στην ασφάλεια και στο δυναμισμό, ακολούθησε το Golf V, του οποίου το συγκολλημένο με laser πλαίσιο υποσχόταν κατά 35% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Η γκάμα των FSI έφτασε στο αποκορύφωμά της, μέχρι που το 2006 ξεκίνησε να δίνει τη θέση της στη νέα γενιά κινητήρων TSI, των πρώτων που χρησιμοποίησαν ταυτόχρονα turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή και αυτών που ουσιαστικά δημιούργησαν την τάση του downsizing. Κατά τα άλλα αξίζει να αναφερθεί η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση των 4 συνδέσμων, τα bi-xenon φωτιστικά σώματα και η πολύ οικονομική έκδοση BlueMotion, με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/ 100 χλμ.

Ακολούθησε το Golf VI και στα μόλις 4 χρόνια που έμεινε σε παραγωγή, από το 2008 έως το 2012, κατάφερε να πουλήσει άλλα 2,85 εκ. οχήματα. Διαθέτοντας πλέον μία ώριμη τεχνολογικά γκάμα κινητήρων TSI και TDI, κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό, σε ισχύ, επιδόσεις και κατανάλωση. Με τη 2η έκδοση BlueMotion έριξε την κατανάλωση στα 3,8 λίτρα/ 100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 99 γραμμάρια, ενώ παράλληλα, υιοθέτησε νέες τεχνολογίες όπως το Park Assist και ενεργό σύστημα φώτων.

Στις μέρες μας πλέον κυκλοφορεί η 7η γενιά του Golf, που βασίζεται στο νέο, μεταβλητό πλαίσιο MQB, που είναι 100 κιλά πιο ελαφρύ από το προηγούμενο χωρίς να υστερεί σε κανέναν τομέα. Η γκάμα του εν τω μεταξύ είναι πιο πλήρης από ποτέ, περιλαμβάνοντας πολλές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου –μεταξύ αυτών και το GTD, το diesel alter ego του GTI δηλαδη- ηλεκτρικές και υβριδικές, ενώ έπεται και συνέχεια

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota