Σύνδεση

Featured

Δοκιμή: Το νέο Honda Civic e:HEV ξεχωρίζει

Ακούγεται κλισέ αλλά είναι η πραγματικότητα: η 11η κατά σειρά γενιά είναι η καλύτερη στην ιστορία μισού αιώνα που έχει ήδη διαγράψει το Honda Civic. Ένα από τα εμβληματικά μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και είναι η καλύτερη γιατί είναι η πιο ώριμη αλλά και η πιο εξελιγμένη σε όλους τους τομείς.

Αισθητικά το Civic δείχνει σύγχρονο και ισορροπημένο, αεροδυναμικά προσεγμένο, ενώ η αύξηση του μήκους του κατά 31 χιλιοστά, στα 4,561 μέτρα, το έχουν στην πράξη προβιβάσει στην επόμενη κατηγορία,. Τη μεσαία η D αν προτιμάτε.

Το άλμα αυτό υποστηρίζεται και από την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του μεταξονίου του, κατά 35 χιλιοστά στα συνολικά 2.734, που φυσικά έχουν και τον ανάλογο θετικό αντίκτυπο στους χώρους στο εσωτερικό του. Έτσι οι επιβάτες του πίσω καθίσματος θα μετακινηθούν με άνεση και δεν θα ταλαιπωρηθούν ούτε και στα ταξίδια των πολλών χιλιομέτρων.

Οι μηχανικοί της Honda πάντως πρόταξαν τους χώρους των επιβατών από αυτόν των αποσκευών -κατά την άποψή μας σωστά- ο οποίος με 410 λίτρα κυμαίνεται απλά στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Πάντως αν υπάρχει ένα λόγος που ξεχωρίζει είναι το έξυπνο κάλυμμά του που ξέρουμε και από την προηγούμενη γενιά, εκτείνεται κατά πλάτος και είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο και δεν ενοχλεί.

Συνολικά το νέο Civic είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο, με πολύ καλή εργονομία, εξίσου καλή θέση οδήγησης με ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 10,2 ιντσών, ενώ η high tech υπόσταση συμπληρώνεται από μια οθόνη αφής με διαγώνιο 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το εξελιγμένο σύστημα infotainment.

Το παρόν δίνουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης, καθώς και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του Honda Sensing.

Από εκεί και πέρα τα υλικά και η συναρμογή έχουν κορυφαία ποιότητα, ενώ πρωτότυπη και ευχάριστη νότα είναι και το διακοσμητικό πλέγμα που εκτείνεται σχεδόν σε όλο το πλάτος του ταμπλό και περιλαμβάνει και τους αεραγωγούς.

Πρόοδος υπάρχει και κάτω από το εμπρός καπό, όπου υπάρχει ένας κινητήρας βενζίνης 2.000 κυβικών που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson, μια μπαταρία 1,05 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος κινεί το Civic.

Για αυτό ως μέγιστη ισχύς αναφέρεται η απόδοση των 184 ίππων και των 315 Νm του τελευταίου. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος στις περισσότερες των περιπτώσεων λειτουργεί για να φορτίζει τη μπαταρία, ενώ κινεί ο ίδιος τους εμπρός τροχούς όταν η ταχύτητα κυμαίνεται από 90 έως 130 χλμ./ώρα, καθώς και υπό συνθήκες υψηλού φορτίου.

Στην πράξη δηλαδή έχουμε τρεις διαφορετικές λειτουργίες του συστήματος πρόωσης, την ηλεκτρική, την υβριδική και την κλασική, με τις εναλλαγές μεταξύ τους να είναι συνεχείς και να μην είναι αντιληπτές από επιβάτες και οδηγό.

Αυτό που μπορεί να κάνει ο τελευταίος είναι να επιλέξει μέσω των paddles ένα από τα τέσσερα επίπεδα ανάκτησης καθώς και ένα από τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας -Eco, Normal, Sport και Individual με το καθένα να κάνει αυτό που λέει το όνομά του.

Και να επηρεάζει μεταξύ άλλων και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου τύπου CVT.

H λειτουργία του τελευταίου είναι εμφανώς βελτιωμένη σε σχέση με ότι ίσως έχετε κατά νου για τα κιβώτια του είδους, καθώς και δεν ενοχλεί με το θόρυβό του και ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του συνόλου πρόωσης e:HEV.

Οι 184 ίπποι του οποίου δεν πιέζονται για να κινήσουν τα λίγο πάνω από τα 1.500 κιλά του αμαξώματος. Κάτι που φαίνεται και από τα 7,8 δεύτερα για το 0-100. Όσο για την τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ ώρα, ακολουθώντας από τώρα τη μελλοντική νόρμα.

Η όποια πολυπλοκότητα του συστήματος πρόωσης του νέου Honda Civic δικαιολογείται από τη μέση κατανάλωσή του που αν ο οδηγός δείξει λίγη προσοχή δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,0 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή η εκπομπή CO2 είναι μόλις 108 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Τεχνολογικά προηγμένο από όλες τις απόψεις και συνολικά αναβαθμισμένο το Honda Civic e:HEV της τελευταίας γενιάς, όπως… αναβαθμισμένη είναι και η τιμή του που ξεκινά από τις 41.500 ευρώ. Νούμερο που αρχικά προβληματίζει αλλά ο προβληματισμός αμβλύνεται αν λάβει κανείς υπόψη του τις συνολικά γενναίες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων.

Honda Civic e:HEV
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.561×1.802×1.408 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.734 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 410 λίτρα
Βάρος: 1.517 κιλά
Κινητήρες: 1.993 κ.εκ., 4 κύλινδροι, ατμοσφαιρικός με κύκλο του Atkinson-  δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 315 Nm
0-100, Τελική: 7,8”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 108 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 41.500 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin