H GM εξελίσσει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στο οποίο έχει προσθέσει κι έναν υδραυλικό μετατροπέα ροπής (torque convertor) –σαν κι αυτόν που διαθέτουν τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια- μπροστά από το σετ των δύο δίσκων.
Οι μηχανικοί της GM λένε πως η χρήση ενός μικρού μετατροπέα ροπής βελτιώνει την αξιοπιστία του συστήματος –σημαντικό αυτό μετά από τα προβλήματα που εμφανίστηκαν τελευταία στα κιβώτια διπλού συμπλέκτη- και κάνει ακόμη πιο ομαλές τις αλλαγές ειδικά από στάση. Άλλωστε ο μετατροπέας ροπής θα εμπλέκεται μόνο από στάση και όταν επιλέγεται η 1η. Από εκεί και έπειτα θα παραμένει δεσμευμένος αλλά η κίνηση του «γλιστρά» ελεύθερα ώστε να απορροφά τους κραδασμούς και τα μεταλλικά κουδουνίσματα στις χαμηλές στροφές. Περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν σύντομα γνωστές, ενώ η GM με την Ford εξελίσσουν ήδη αυτόματα κιβώτια με 9 και 10 σχέσεις που θα μπουν στην παραγωγή το 2017.
Γιάννης Σκουφής
Με τη συνεργασία του www.caroto.gr