Σύνδεση

Toyota

TOYOTA ENANTION VW: Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΑ

Οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του..

Οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, η ιαπωνική Toyota και η γερμανική Volkswagen βρίσκονται πολύ κοντά στον αριθμό ορόσημο των 10 εκατομμυρίων μονάδων –η Toyota περισσότερο, ενώ και οι δύο μάλλον πολύ σύντομα θα τον ξεπεράσουν. Υπάρχουν όμως ομοιότητες μεταξύ των δύο εταιρειών ή ακριβέστερα των δύο ομίλων; Ή κυριαρχούν οι διαφορές;

Ας δούμε τα πράγματα αναλυτικά. Καταρχήν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στη λογική και τη φιλοσοφία. Ο όμιλος VW αποτελείται από 12 διαφορετικές μάρκες επιβατικών και φορτηγών, οι οποίες σύντομα θα γίνουν 13 με την παρουσίαση της νέας φτηνής για τις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ ποτέ δεν έχουν πάψει οι φήμες για την ένταξη της Alfa Romeo στους κόλπους του γκρουπ.

Ο όμιλος Toyota σαφώς και δεν ακολουθεί την πολιτική. Έτσι εκτός από την Toyota της ανήκουν μόνο η Lexus και η Scion στις ΗΠΑ, ενώ έχει στην κατοχή της την πλειοψηφία των μετοχών της Daihatsu και της Hino (φορτηγά) και μειοψηφικό πακέτο στη Subaru (Fuji Heavy Industries). Παράλληλα και σε αντίθεση με τον όμιλο της VW η Toyota δεν διστάζει να δανείζεται τεχνολογία από άλλους κατασκευαστές. Για παράδειγμα παίρνει κινητήρες diesel από τη BMW, παρέχοντας της την υβριδική της τεχνογνωσία, ενώ με τον όμιλο της PSA κατασκευάζει το Aygo.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο η Toyota έχει σαφέστατα την προπορεία είναι αυτό των κερδών, καθώς το 9,7% που επιτυγχάνει είναι ποσοστό που αντιστοιχεί σε premium κατασκευαστή και όχι σε έναν μαζικό, ενώ παράλληλα έχει διαθέσιμα κεφάλαια της τάξης των 29 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον όμιλο VW είναι μόνο 5,9%, παρά την παρουσία των Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley και περί τα 15 δισεκατομμύρια, που σημαίνουν μεν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας αλλά απλά σημαντική διαφορά από την Toyota.

Άλλες διαφοροποιήσεις; Σημειώστε πως παρά τη μείωση της ψαλίδας οι Ιάπωνες εξακολουθούν να έχουν ένα μικρό προβάδισμα στις διαδικασίες εξασφάλισης ποιότητας και ελέγχου, κι αυτό παρά τις πρόσφατες μεγάλης κλίμακας ανακλήσεις που υλοποίησαν. Επίσης δηλώνουν το παρόν ουσιαστικά σε κάθε γεωγραφικό μήκος και πλάτος του πλανήτη, την ίδια στιγμή που η VW απουσιάζει από την νοτιοανατολική Ασία, όπου το μερίδιο της Toyota είναι περίπου 50%. Αυτό τους το μείον οι Γερμανοί θα προσπαθήσουν να το με τη νέα φτηνή μάρκα που προαναφέραμε, ενώ από την άλλη το πρόβλημα της Toyota είναι η υποτονική της παρουσία στην Ευρώπη, όπου τα τελευταία χρόνια έχει χάσει σημαντικό έδαφος.

Πολλοί το αποδίδουν στη συντηρητική έως αδιάφορη για αρκετούς εμφάνιση των μοντέλων της και το θέμα είναι πως θα το αντιμετωπίσουν στο μέλλον. Φυσικά και θα μπορούσαν να εντάξουν στο μηχανισμό τους ένα διάσημο σχεδιαστή, αλλά όπως έχουν κατά καιρούς δηλώσει κορυφαία στελέχη της «αυτό σε μας δεν θα λειτουργήσει, καθώς η εμφάνιση προσαρμόζεται στην τεχνολογία».

Το συγκεκριμένο στοιχείο καθιστά τη μάχη για την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία ακόμα πιο συναρπαστική. Και αμφίδρομη. Πάντως και πάλι οι Ιάπωνες έχουν δηλώσει πως η πρωτιά μεταξύ των κατασκευαστών δεν είναι αυτοσκοπός τους και πως προέχει η διαφύλαξη της κερδοφορίας τους.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured