Το Civic είναι ένα από τα μοντέλα που ταυτίζονται με την εξέλιξη και την πρόοδο όχι μόνο της Honda αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Άλλωστε, είναι ένα από τα πιο γνωστά παγκοσμίως μετρώντας 50 χρόνια πορείας μέσα από 11 γενιές. Και όπως η πρώτη του γενιά είχε γεννηθεί μέσα στην πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 1970, έτσι και η νέα με την υβριδική της κατανάλωση έρχεται ως ένα καταπραϋντικό (η τιμή πώλησης έπεται) σε μια πρωτοφανή περίοδο ακρίβειας.
Και ενώ το αμέσως προηγούμενο Civic είχε ταυτιστεί με τους turbo κινητήρες και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, το ολοκαίνουργιο μοντέλο προχωρά με μία πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση και με πλήρως εξηλεκτρισμένο σύστημα πρόωσης. Το άλμα της νέας γενιάς σηματοδοτεί και το πιο απλό στιλ του αμαξώματος που έχει αφήσει πίσω του κάποιες σχεδιαστικές υπερβολές και καταφέρνει να δείχνει το ίδιο δυναμικό και ελκυστικό.
Σε αυτή την άποψη συμβάλλει τόσο η αύξηση του μήκους κατά 3,1 εκατοστά (το συνολικό φτάνει τα 4,551 μέτρα) με αποτέλεσμα το νέο Civic να ξεπερνά τα όρια των premium-hatches (όπως είναι τα Audi A3, Mercedes A-Class κ.α.) και να μεταπηδά στη κατηγορία D (σε αυτή της Mercedes C-Class κ.α.). Μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά αν εξαιρέσουμε τα SUV το Civic μπορεί να θεωρηθεί μια ναυαρχίδα που καλύπτει το κενό του Accord.
Όσο για το πλάτος, αυτό έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο (1,802 μέτρα), ενώ το ύψος υπολείπεται κατά 2,7 εκ. (στα 1,408 μέτρα). Ταυτόχρονα το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 3,5 εκ. (συνολικά 2.734 χιλιοστά) ευνοώντας ακόμη περισσότερο τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που κάθονται πολύ άνετα και με περίσσεια χώρου για τα κεφάλια τους. Όσο για το πορτμπαγκάζ προσφέρει 410 λίτρα.
Από εκεί και πέρα το ταμπλό βασίζεται στη λογική του HR-V (αλλά και του προγενέστερου Jazz) και είναι ένα από τα πιο λειτουργικά και πρακτικά που υπάρχουν. Όλα βρίσκονται εκεί που θέλεις, υπάρχουν εύχρηστοι διακόπτες, πρακτικές θήκες και οι δύο οθόνες (στις top εκδόσεις ψηφιακός πίνακας 10,2 ιντσών + ελεύθερη οθόνης αφής 9,0 ιντσών) με πολύ όμορφα γραφικά. Όσο για την ποιότητα κατασκευής τα πλαστικά είναι ιδιαίτερα προσεγμένα προσεγγίζοντας premium προδιαγραφές και με τους αεραγωγούς να είναι περίτεχνα ενσωματωμένοι σε μια λωρίδα με ένα όμορφο πλέγμα.
Όπως είπαμε, το νέο Civic έχει μία και μοναδική έκδοση (αν εξαιρέσουμε το νέο Type R που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2023 με τον turbo των 2.000 κυβικών). Βασίζεται στο δίλιτρο e:HEV υβριδικό σύστημα του CR-V , αλλά με πολλές βελτιώσεις ώστε να είναι πιο αποδοτικό. Μερικές από αυτές είναι η αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας της 1,0 kWh κατά 46% ή η τα ισχυρότερα κατά 12% ηλεκτρονικά ισχύος. Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με κύκλο Atkinson (σχέση συμπίεσης στο 13,9:1) έχει επίσης αναβαθμιστεί με τον θερμοδυναμικό του βαθμό απόδοσης να φτάνει το 41%.
Η καρδιά του υβριδικού συστήματος (στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πως λειτουργεί) είναι η μονάδα e-CVT. Τεχνικά πρόκειται για ένα εντελώς πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης μονής σχέσης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ να αναλαμβάνουν την συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση. Η ουσία είναι πως στις χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων αναλαμβάνει κυρίως την κίνηση του αυτοκινήτου και ο κινητήρας βενζίνης των 143 ίππων σπανίως λειτουργεί ανεξάρτητα και αυτό συμβαίνει μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Στο θέμα των επιδόσεων, χαρακτηριστικό είναι πως για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα το νέο υβριδικό Civic είναι ταχύτερο κατά 0,4 δεύτερα (συνολικά 7,8 δεύτερα, τελική 180 χλμ./ώρα) από το προηγούμενο των 1.500 κυβικών με αυτόματο κιβώτιο (8,2 δεύτερα).
Χάρη σε αυτό τον έξυπνο τρόπο λειτουργίας η κατανάλωση που καταγράψαμε γύρω από την Μαδρίτη κυμάνθηκε μεταξύ των 5,0 και των 6,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (μέση εργοστασιακή 4,7 λτ./100 χλμ., εκπομπή CO2 από 108 γρ./χλμ.), ενώ πολύ βελτιωμένη είναι και η καταστολή του ήχου καθώς στην απότομη επιτάχυνση ο κινητήρας βγάζει μία πιο ήπια χροιά. Μάλιστα, στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμη τρία, τα Econ, Normal, Individual με αντίστοιχα γραφικά στο πίνακα οργάνων) το σύστημα ενεργητικού ήχου δίνει μια racing νότα.
Ταυτόχρονα, ο βαθμός ακαμψίας έχει αυξηθεί κατά 22% με αποτέλεσμα το νέο Civic να έχει αισθητά καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά. Δίχως να αποστερείται το σπορ στοιχείο, το νέο Civic συνάδει με τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του και έχει ένα πιο ήπιο στήσιμο της ανάρτησης (πίσω πολλαπλών συνδέσμων) που βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι απλά εξαιρετικό σε πληροφόρηση, τα πεντάλ έχει πολύ προοδευτική αίσθηση ενώ γενικότερα το νέο Civic είναι ένα πολύ ευκολοδήγητο αυτοκινήτου που σου βγάζει μια αρχοντική αίσθηση.
Όπως είπαμε το νέο Civic θα κυκλοφορήσει στην χώρα μας τον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένουμε την τιμή πώλησης που λογικά θα ξεκινά πάνω από αυτήν του HR-V. Τα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι υπερπλήρη με όλα τα συστήματα υποβοήθησης Honda Sensing έως το κορυφαίο ηχοσύνολο της Bose με 12 ηχεία. Περισσότερα θα έχουμε πολύ σύντομα με την ανακοίνωση των τιμών πώλησης.